tisdag 3 januari 2012

Som ett stort myggbett...

...känns min mage för tillfället. Den kliar och kliar. Framför allt på och kring alla ärren efter operationerna. Tur det finns härligt body butter som dessutom doftar så gott! Kollegorna tycker att min mage är nästan lika stor som en kollega som har BF om  fem veckor.....Folk kommenterar min mage nästan dagligen om hur stor den blivit. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det, bättre att låta bli att tolka. Jag ser ut som jag ser ut och så får det vara!

Det har varit ganska fullt upp de sista dagarna. På nyårsafton var vi dock bara hemma och tog det lugnt. Jag trodde ett tag att jag skulle bli sjuk. Hade ingen aptit, ont i halsen och huvudet. Men det onda har försvunnit. Sov mycket i söndags. På jobbet har det varit tungt pga att jag varit så trött. Knappt orkat hålla mig vaken och nästan somnat vid skrivbordet vid ett par tillfällen. Förr brukade det hjälpa med en hel del kaffe, men nu håller jag mig till typ en halv mugg om dagen högst. Men nu är det bara två dagar kvar, sen helg igen!

Igår efter jobbet var vi på Mio möbler och köpte detta:

Vi hade helst velat ha ett bord som man kan ha iläggskiva. Hittade ett vi gillade, också i vitt, men stolarna tyckte vi i stället inte alls om. Det var bra pris på detta så vi slog till helt enkelt. Har kollat på det förut och velat fram och tillbaka.  Tror det kommer bli jättefint i vårt vardagsrum. Efter Mio fick jag för mig att jag skulle kolla parfymer (som vanligt!!!). Alltså jag vet inte om det är graviditeten eller vad, men helt plötsligt doftar ingen parfym gott eller som jag minns mina tidigare favoriter! Får kanske bli en ny Clean-parfym, de har ju lite annorlunda doft på nåt sätt, tycker jag. Warm cotton är min favorit!

I morse var jag och tog bort all tandsten, sen jobb och sen till läkaren. Nu på kvällen har jag tvättat och fixat lite sallad. K har varit och hälsat på sin mamma på sjukhuset då hon föll och bröt armen i söndags. Hon ska få nån ny kula i axeln så det blir operation i veckan. Sen väntar ett halvårs rehabilitering. Stackarn!

Jag har varit nervös igår och idag. Väntar på att min mamma ska få besked om hon har cancer igen eller inte. Att vänta såhär är inte min starka sida. Jag ogillar ovissheten samtidigt som jag blir rädd varje gång telefonen ringer.

Tänkte jag skulle göra ett försök att sova redan nu. Förhoppningsvis är jag lite piggare i morgon då.

1 kommentar:

  1. Vilken snygg matgrupp!
    Håller tummarna för att din mamma inte har cancer!

    SvaraRadera