torsdag 19 januari 2012

Stannade hemma

Japp, efter mycket velande i morse så bestämde jag mig för att det inte blir något jobb för mig idag. Hade halvångest i typ en timme, sen gick det över. Jag jobbade till 19 igår bara för att jobba undan så mina kollegor skulle slippa ta tag i det som jag inte var klar med. Var galet trött när jag kom hem. I morse mindes jag knappt vad jag hade gjort på jobbet igår, men när jag var där så fick jag massor gjort. Det är lite läskigt att jag kan glömma detaljer när jag är så där trött som jag var idag. Gårdagen är som en gröt i huvudet.

Hade planerat att sova lite på förmiddagen, men nån granne har renoverat (?) typ hela dagen till och från, med borr och slipmaskin eller nåt. Öronproppar hjälpte inte. Nån timmes sömn blev det i alla fall. Har varit väldigt illamående hela dagen. Nästan så jag inte kunnat öppna kylskåpet. Jag vet inte om det beror på trötthet eller vad. Har inte kunnat äta så mycket, mest knaprat grönsaker och en kaka slank ner också. Inget smakar, inget är gott.

Fick ett brev från husläkaren. Min D-vitamin nivå hade höjts liiiite. Inte alls som jag hade hoppats på så lite besviken är jag. Nu blir det nytt test om ett par veckor igen.

Jag känner mig lite rastlös. Eftersom det gör ont i svanskotan av att ligga och sitta så har jag svårt att se nån film, TV eller ligga och läsa en bok. Stå upp kan man ju göra en stund, men inte hur länge som helst. Att gå gör ju också ont. Har i alla fall gått igenom de övningar jag fick från sjukgymnasten för länge sen som jag typ aldrig gör...Det kändes ok så nu ska jag försöka göra det till en daglig rutin. En övning tog vi bort sist pga foglossningen. Längtar till besöket hos henne på onsdag så jag kan få lite smärtlindring! Nån som vet vad en TENS-apparat kostar? Jag skulle helst hyra en genom henne, men vet inte om det är möjligt.

I morgon eftermiddag kommer älsklingen äntligen hem från Tyskland. Ska bli så underbart att ha honom hemma igen, har saknat honom massor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar