lördag 21 januari 2012

Vill shoppa!

Åh, vad jag idag är sugen på att handla bebissaker. Spjälsäng med tillbehör, babyskydd, babysitter, babybjörn bärsele (eller är en bärsjal bättre i början?) och lite annat. Har hittat en sån fin säng på nätet, men vet inte om det är så smart att köpa från nätet utan att ha sett den i verkligheten. Har fått tips på ett bra babyskydd, tack snälla Mrsjanuary.

Jag kollar på skidor och K är hos sin mamma. Har blivit lite bättre i svanskotan, jag hoppas det håller i sig och att det kommer gå i skov så det blir lite bättre emellanåt. Jag har verkligen vilat mycket och sover bättre nu. Känner mig som en helt annan person efter lite mer sömn.

Ibland undrar jag om katterna märker när man mår dåligt. De kommer ofta och gosar när jag gråter och jag tycker att t o m den stora katten har blivit mer kelig sista dagarna. Vi måste ta tag i hans päls i helgen, förresten. Han har fått en massa tovor, trots att vi kammar honom regelbundet. Jag vet inte hur vi ska få bort dem. Har köpt nån specialkam, men det funkar inte. Vissa har vi fått klippa bort. Han har helt otroligt tjock päls och dessutom med med en del perserpäls. Stackarn, det gör ont när vi kammar och försöker lösa upp tovorna.

Jag tycker att Skruttis ska börja sparka mer nu. Redan v 25. BM sa att man fr o m nu eller under nästa vecka bör känna mer rörelser och sparkar. Jag känner bara lite små rörelser någon gång om dagen. Verkar som vi har en lugn bebis där inne. Har fått tid för ultraljud i mars. Längtar dit så vi får bekräftelsen att allt är bra. Känns också bra att vi nu ska vända oss till förlossningen om nåt händer och inte till gynakuten. Magen växer å växer. Den är spänd som bara den och brösten också.

Var förresten hemma från jobbet igår också. (Det kanske ni i och för sig förstod eftersom jag vilat så mycket.) Det var bra för jag har fått halsont och huvudvärk och på gränsen till feber. Förhoppningsvis går det över, jag blir jämt småkrasslig när jag är ledig från jobbet under en lite längre period.

Nu ska jag skicka en inköpslista till K. I kväll blir det bakad potatis med nån röra. Tror det får bli nån med crabsticks, creme fraiche, rödlök och dill. Sen ska jag fixa en lista på Spotify så Skruttis får lyssna på lite vettig musik :-).

Ha en fin lördag!

3 kommentarer:

  1. Vi hade Babybjörn från början, fungerade bra för Ebbot trots sina 50 cm och 3.4 kg :) Ett tips med Bärssele är att köpa en med ryggplatta så du inte får ont i ryggen. Jag har en utan och jag får ont i ryggen. En väninna har med platta och den avlastar mycket.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Anna. Babybjörn är himla smidigt och gärna med ryggplatta. Jag använde min babybjörn supermkt.Den är otrligt smidig, tycker det verkar så krångligt med sjal. Men smaken är ju olika.
    KRAM

    SvaraRadera