lördag 28 januari 2012

Härliga lördag!

Det sticker, vibrerar och pirrar i ländryggen och vid bäckenet. Har äntligen köpt denna:


Den lindrar smärtan för stunden i alla fall och funkar när jag sitter eller ligger. Har inte testat hur det är att gå omkring med den. Är ganska trött efter att ha fixat och grejat här hemma hela eftermiddagen med mat och tvätt och att få upp matbordet och stolarna. Det blev jättefint! Nu ska vi bara ha en mörkgrön matta och så småningom två lampor. Lilla katten tyckte såklart det var jättekul med sex nya stolar...Hon har inte klöst på dem, men jag hon har provvilat på dem allihop :-). Sötisen!

På förmiddagen var jag alltså till köpcentrumet. Förutom apparaten så blev det mammabyxor och två par byxor till Skruttis också. Jag bara handlar å handlar. Det var inga dyra grejer, men ändå. Mina mammajeans börjar bli för små. Jag köpte en ganska liten storlek tyvärr, borde köpt en större. I dag blev det dock inga jeans. Köpta en modell jag redan har fast i en annan färg. De är mjukare än jeansen. Upptäckte häromdagen att jag har gått upp 2 kg till! Och det bara på en vecka...Den veckan jag var hemma från jobbet... Så det kändes skönt idag att det blev en promenad, tog inte bilen för ovanlighetens skull. Hemvägen hade jag dock så jäkla ont så jag fick stanna då och då och bara stå stilla. Men hem kom jag! Tiden har gått så fort idag, snart söndag. I morgon ska vi på afternoon tea i stan. Ser fram emot det, ska bli mysigt och gott hoppas jag. Resten av dagen blir det lugnt. Är lite, men bara lite, sugen på att köpa mattan på Ikea. Vi vet ju vilken vi vill ha så det borde gå fort.

Nu ska jag hämta lite hallonsorbet. Förresten, är det nån som har nåt tips på nåt nyttigare alternativ än glass som man kan göra själv? Frysta bär och nåt att mixa ihop det med. Känner för nåt kallt och läskande ganska ofta, men vill varken vräka i mig glass eller sorbet nu när jag såg vad vågen visade sist.

1 kommentar:

  1. Jag är ju galen i hallon.
    Jag brukar mixa hallon, blåbär och multivitamin juice(Bara en skvätt). Bären är helt frysta när jag mixar så det blir iskallt. Mmmmm underbart.
    Brukar äta frysta hallon direkt ur påsen också typ VARJE dag. Tösabiten sparkar för fullt då. Antingen är det för kallt eller så älskar hon också hallon som sin mamma. Hennes pappa bara skakar på huvudet ler och serverar sina tjejer:)
    Jag har ökat 7,5 kilo nu totalt...huuuua!

    SvaraRadera