lördag 7 januari 2012

Lördag

Har lite svårt att fatta att det är lördag. Så skönt med tre dagars ledigt. I går var vi på sjukhuset hos K´s mamma. Sjukhusmiljön är verkligen inte kul. Varenda gång jag går in på ett sjukhus så tänker jag bara på när jag själv låg där och bara ville hem. Men hon verkar tycka det är helt ok och har lärt känna de hon delar rum med. Vi bytte bil också så på tisdag ska vi till Mio och hämta grejerna. Ser fram emot att få hem dem. Måste bara hitta en matta och en lampa också. Lampan blir nog svårast.

I dag har jag inte ens varit utanför dörren. Har bara pysslat här hemma. Eller mest slöat om jag ska vara ärlig. Men jag är värd det efter allt jobbslit. Jag känner mig lite smånervös inför nästa jobbvecka. Har ju mest suttit på kontoret sista veckorna i och med foglossningen, men nu vill jag prova gå på en massa hembesök igen. Får se hur det går...Om jag tar god tid på mig, åker buss och tunnelbana då det finns möjlighet så kanske det funkar. Det har varit så himla stressigt med kontorsjobbet också så jag måste ha en paus från det! Jag tror att mitt illamående till stor del har berott på veckans jobb-stress för igår och idag har det inte varit lika kraftigt. Ibland känner jag att det skulle vara skönt att jobba halvtid. Men det är bara för att jag har sånt jobb som jag har, annars skulle jag aldrig vilja det. Och jag menar bara nu under graviditeten, inte för alltid.

Igår såg vi en bra film från head web: The lincoln lawyer. Jag gillar filmer med advokater, rättegångar.....Hade jag haft ork så hade jag gärna pluggat mycket mer juridik. Filmen är baserad på en bok av Michael Connelly.

Hade en skitjobbig dröm i natt. Typ som från en skräckis där en liten flicka hade dött och sen kom hon tillbaka som nån elak typ och spökade. Många medverkade i drömmen såsom K, kollegor, familj, släkt. Vi undrade alla vem hon var ute efter tills jag fattade att det var mig! Jag vaknade strax efter att jag i drömmen kom på att hon var ute efter Skruttis. Hon ville skära upp min mage, ta ut Skruttis och använda Skruttis till nåt experiment eller nåt. Sådär som i vissa skräckisar. Vaknade helt svettig och jag kunde nästan höra mitt hjärta slå. Jag vågade inte somna om för jag ville inte veta hur det skulle gå... Mina mardrömmar fortsätter oftast när jag somnat om. Jag har väldigt ofta mardrömmar sen jag blev gravid, men den här var extra vidrig med tanke på Skruttis.

Åh vad jag är hungrig. Tror jag fått nån choklad craving. Skulle kunna äta hur många chokladkakor som helst! Då menar jag alltså kakor som 100 g.  Inte bra!!!! Helst ska det vara vanlig mjölkchoklad. Det brukar jag aldrig vara sugen på annars. Jag brukar mer gilla nån med typ dajm, nötter eller cocos.

Sen inskrivningen har jag gått upp ca 8 kg. Det tycker jag egentligen är för mycket för jag hade dessutom gått upp några kilo innan dess. Men jag orkar inte bry mig längre utan tänker faktiskt njuta fullt ut av resten av graviditeten! Det har varit så mkt illamående och krämpor och det räcker med att tänka på och klara av dessa. Crosstrainern står här och väntar och även motionsspåren och gymmen. Så det ordnar sig efter maj. Sen jäklar ska jag ner till min vikt som jag hade när jag träffade K, då vägde jag 48 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar