söndag 22 april 2012

Helgen

Det var fantastiskt skönt att gå hem i fredags och veta att jag slipper gå till till jobbet på minst ett år. Härligt, härligt! Det var en ganska stressig dag, det dök upp lite jobbgrejer som jag inte hade räknat med. En grej är jag osäker på om jag hanterade rätt, men tänkte maila en kollega om det för säkerhets skull. Förhoppningsvis kan hon kolla upp det åt mig.

Det var lite sorgligt att säga hejdå till alla kollegor. Nåt annat som var tråkigt var att ingen av mina två chefer sa hejdå, de bara gick hem. De var inte heller med och fikade innan. Jag bryr mig inte jättemycket, men blev lite förvånad ändå. Jag hade gärna sagt hejdå i alla fall, det hör till på nåt sätt tycker jag. Dessutom hade jag velat veta att hon kontaktar mig när det är dags för lönesamtal.

Jag och K hade planerat att träffa K´s mamma igår för hon ville bjuda oss på lunch någonstans. På förmiddagen mådde jag uselt. Var så svag, yr och konstig i kroppen så jag ville först inte följa med. Orkade knappt gå upp för trappan till övervåningen. Men efter en sovstund i soffan så piggnade jag till och vi åkte iväg. Efter lunchen tittade jag efter amningsbh på Lindex, men den jag vill ha fanns det knappt någon storlek kvar av. Tänkte ge mig iväg i morgon till köpcentrumet här och hoppas på att de har fler. Brösten verkar dock få lite skum form i en amningsbh eller så får jag helt enkelt prova fler modeller.
Funderar på att köpa ett amningslinne också på  H&M och kanske nån pyjamas till Skruttis, vi har inte köpt en enda sådan! Sett en jättefin på Lindex med Bamse.

Kunde inte låta bli att prova MK klockan igen. Jag väntar på att beställa från nätet, men de har slut i sitt lager. Gillar den verkligen jättemycket. Den är ganska stor på min smala handled, men ändå inte för stor och det var det jag ville dubbelkolla igen.

Efter detta åkte vi för min skulle till Kamari, en affär i stan med smycken, lite väskor och sjalar. Gillar den affären mycket. Nu hade de utförsäljning på vissa grejer och det ville jag inte missa! Hittade ett jättefint halsband för 75 kr som hade kostat 300 kr. Älskar att fynda! Bilden blev inte bra alls, det är mycket finare i verkligheten.



Det blev en kort fika hos oss innan K´s mamma åkte hem. På kvällen blev det några avsnitt av Grey´s. Det börjar bli bökigt att slöa i soffan tycker jag. Det gör ont i kroppen oavsett om jag sitter eller ligger och det är kämpigt att ta sig upp ur soffan för jag har fått tillbaka foglossningen fram. Jag tror det är foglossning eller så är det Skruttis som borrat sig ner ännu mer. Sovit bättre de två sista nätterna, antagligen för att jag inte ska jobba mer, känner mig mycket mer avslappnad. Det får mig att inse ännu mer (om det ens är möjligt...) att jag måste byta jobb.

Idag har jag hittills spenderat dagen i morgongrock. Mysigt och dessutom är jag jättetrött trots ett ok antal timmars nattsömn. K har jobbat hemifrån hela dagen och jag har gjort typ ingenting, vilket är väldigt skönt. Funderar på att börja läsa min nya bok "Eldvittnet" av Lars Kepler.

Hoppas ni har en bra söndag. Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar