söndag 1 april 2012

Shopping, öl, humörssvängningar och stor mage

I går var vi iväg flera timmar och strosade i affärer. Ville köpa mer kläder till Skruttis och så blev det också. Vi köpte allt i stl 56. Jag tycker det är fint med mycket färg på kläder till barn, men innan vi vet om Skruttis är tjej eller kille så har det blivit mer neutrala färger som vitt, grått och randigt. Det blev två bodys, två byxor, mössor, strumpor och ett set med en lite varmare tröja/kofta och byxor till den. Allt från H&M. Jag gillar Bamse och såg att Lindex har en del sånt fint, det kommer jag nog köpa så småningom. Blev ett par till mammaleggings också. Men nån tunika eller klänning hittade jag inte. Har bara 3 som funkar nu och det känns så lite, vill variera mer på vardagarna när jag jobbar. Hade byxor igår, men de gjorde grymt ont emellanåt. Allt är bredare nu.

Jag har tänkt att vi måste fundera och kanske börja packa en väska till BB, man vet ju aldrig och skönt att ha det gjort. Man kan ju ha sjukhusets kläder till Skruttis om man vill, men lite egna kommer vi ta med också. Och filt. Har ni tips på vad som är bra att ta med så tas det gärna emot! Vill skriva ett förlossningsbrev också. Skrev ni ett sånt? Jag vet redan ungefär vad jag vill skriva, ska bara få ner det på papper också :-).

När vi kom hem igår så var jag dödstrött. Är inte alls van att gå och stå så långa stunder som vi gjorde. Magen är dessutom definitivt tyngre än för nån vecka sen och det kändes i hela ryggen. Nu känner jag mig verkligen jättegravid! Hela kroppen är tung och det är t o m svårt att sitta. Somnade i soffan vid 20 och vaknade 22......La mig i sängen vid 23 och sov till 04. Somnade om till 09!!! Så mycket brukar jag inte kunna sova. Drömt massor har jag också gjort. Bland annat att jag var ute med ett barn (det var inte vårt) i en Emmaljunga-vagn och fick jätteont i ryggen för jag kunde inte ställa in handtaget på vagnen. Vet inte o drömmen hade att göra med att vi hämtade ut vår Emmaljunga-vagn igår.......  :-).

I dag har jag upptäckt att mina hormoner börjar förändras rejält. Gråter för ingenting, alltså jag är inte ledsen över nåt, det är inte det, utan det kan vara saker som jag ser på nyheterna eller att katterna lägger sig bredvid mig och myser. Då börjar jag stortjuta. Eller när jag tänker på vilken underbar pappa K kommer att bli och hur lycklig jag är över att han är min. Såna saker. Fina saker. Sen har jag fått dåligt tålamod som att stavmixern inte gör nån bra smoothie eller att jag inte får upp locket på nån burk......Då blir jag skitarg.

Och öl! Måste berätta. Jag är en vinmänniska, ingen ölmänniska. Får knappt i mig ett helt glas öl och så har det alltid varit. NU LÄNGTAR JAG EFTER ÖL!!! Höll på att få nästan panik igår kväll när jag blev sugen. Så idag har K köpt alkoholfri öl åt mig på Ica. Såååå gott!!! Skulle kunna dricka flera flaskor! Märkligt.

Jag får i mig några tuggor mat sen är det stopp. Ändå är jag hungrig. Kan inte ta djupa andetag så min mindfulness-andning går sådär just nu ;-). Livmodern går verkligen ända upp till revbenen och det värker och svider hela tiden som fan  rent ut sagt. Inget att gnälla över och så här kommer det vara antar jag, men det gör helvetes ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar