torsdag 26 april 2012

Mysig kväll - jobbig natt - trevlig dag

Igår kväll var vi ju hos syrran som fyllde år. Har inte träffat henne på flera månader, måste varit innan jul. Hon flyttat in till sin pojkvän och det var jättekul att se hur de bor och att träffa hans döttrar. En mysig kväll med god mat (jag åt dock inte allt, hoppade över den lufttorkade skinkan och div italienska korvar. Men åt pastasalladen och uteslöt mozzarellan som var i den.) och gott fika. En alldeles för stor tårtbit la hennes kompis upp åt mig. Mådde rätt illa efteråt, men jag har så svårt att lämna på tallriken. Fick veta att en av syrrans kompisar jobbar på förlossningen på SÖS. Attans att kompisen inte var där. Då hade jag bombarderat henne med frågor. Efter att ha lämnat av brorsan på väg hem tänkte vi åka till Maxi och handla för det är nästan helt tomt i kylen. Men jag var rädd att spy så jag ville hem. Blev ett par avsnitt av Grey´s och sen sängen.

Vaknade på natten och mådde superkonstigt. Hade några värkar (inte så täta) och mådde allmänt kasst, som det känns innan influensan bryter ut ungefär. Nästan att jag fick frossa och ville spy. Trodde ett tag det var dags för förlossning eller havandeskapsförgiftning eller nåt. Lyckade somna om och vaknade vid fem. Sen dess har jag inte känt av det där nåt mer. Märkligt.

Gissa om jag var trött i morse. Somnade aldrig om efter fem. Efter frukosten åkte jag till vårdcentralen och lämnade urinprovet som jag tog i morse och det var också dags att kolla D-vitamin nivån. Sen....sen shoppade jag! Det var inte meningen att det skulle bli så mycket. Men det var rea och då har jag svårt att låta bli. Blev en kofta till mig (ingen mammavariant) som jag hoppas kunna ha om ett par månader vid kyliga sommarkvällar, en skjorta (inte heller en mammavariant, men kanske amningsvänlig, tänkte jag), amningsbh och två amningslinnen. Funkar inte amningen så får jag väl ha dem ändå. Bh:n är jag inte jättenöjd med om jag ska vara ärlig. Hade tänkt köpa en i bomull, men de satt så jäkla illa. Fy vad brösten blev fula. Så det blev en vadderad men utan byglar från Lindex. Blev också ett vitt nagellack till mig och lite grejer från apoteket.

Till Skruttis köpte jag två pyjamas från Cubus och två bodys från Lindex. Cubus hade 30% rabatt på ALLT i butiken. Pyjamasarna hade jag planerat att köpa men inget mer egentligen... Jag tycker att Lindex har jättefina barnkläder. Är besviken på de vi köpte från hm, de blev så sladdriga efter en tvätt och tappade formen helt.

Var galet hungrig när jag kom hem efter drygt 3 timmar och kroppen känns ganska slut. Blir så himla varm också nu för tiden. Det blev inte lunch förrens efter två-tiden. Nu äter jag jordgubbar och dricker koffeinfritt kaffe. Gillar vår Nespressomaskin och det koffeinfria. Men vanligtvis dricker jag med koffein, alla de kapslarna är dock slut.

Efter en kort powernap ska jag baka kokostosca-kaka. Har aldrig bakat eller ätit det, men det låter gott, älskar kokos i bakverk och godis. I morgon ska jag försöka göra american cookies, kladdkaka och bärkaka. De två sistnämnda är ju bara att röra ihop, går jättefort. Egentligen vill jag ha kanelbullar i frysen, men tror jag är för lat för det och de blir inte alltid bra.

Har gjort dumlemuffins en gång som blev väldigt goda. MEN, dumlekolorna hamnade på botten och det var därför svårt att få muffinsen att lossna från pappersformen. Halva kolan satt liksom kvar i pappret.


Har ni något tips på hur man får Dumlen att inte sjunka ner?

Näe, nu får det räcka för den här gången.

Ha det jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar