tisdag 24 april 2012

Tisdag

Ännu en tisdag som varit riktigt bra hittills :-). Först en sovmorgon, jag lyckades somna om efter att K´s klocka hade ringt. Kände redan i morse att kroppen var bättre idag än igår eller hur jag ska förklara. Magen känns inte lika spänd och tung och jag har mindre ont under revbenen. På med ytterkläderna och sen vaggade jag iväg i det superhärliga vädret till köpcentrumet. Jag behövde inte sätt mig ner och vila en enda gång! Det var inte så mycket folk där, så himla skönt. Hann gå in i en affär och i den andra så ringer mina föräldrar. Det visar sig att de också är där och sen hade tänkte komma och fika hos oss. Trevligt, vi har inte setts sen jul. Jag och mamma köpte lite gott bröd och pålägg och åkte hem till oss. Hade en mycket trevlig fikastund.

Nåt som är lite kul är att båda mina föräldrar tror absolut att vi får en pojke. De är liksom "säkra". Och de har redan "bestämt" vad han ska heta. De namn jag sa att vi gillar var de inte så förtjusta i förutom Albin. Det hette K´s pappa i mellannamn och är jättefint tycker jag. Vi har varit lite kluvna till om vi ska ta släktnamn med tanke på avundsjuka (jag vet det låter knasigt, men jag orkar inte gå in på varför).

Ska jag vara ärlig så tycker jag att det här med namn bara börjat kännas som en halvjobbig grej. I alla fall om Skruttis är en pojke. Men jag tror, bara tror, att det blir Noel eller Theodor. Jag retar mig på att K´s bästa vänner har tagit de namn som jag gillar mest och det känns inte bra att välja samma när det är så nära vänner. Eller så blir det som för många andra: när bebisen kommer så passar inget namn utan helt plötsligt dyker det perfekta namnet upp.

Förresten så har jag haft en dröm om att mamma och jag gick på stan. Helt plötsligt fick jag ont i magen. Vi stannade och jag vek mig och höll händerna runt magen pga smärtan. Så helt plötsligt har jag en barnvagn med en bebis i bredvid mig! Vilken förlossning va!? Jag behövde varken sjukhus, BM eller smärtstillande. Jag behövde inte ens ta av mig några kläder. Galen men kul dröm! :-)

Nu ska jag mysa lite med stora katten som fyller 4 år idag. Jag har t o m sjungit för honom, töntigt värre, men jag kunde inte låta bli :-).

Födelsedagskatten:

3,5 mån


4 år





1 kommentar:

  1. Låter som en bra tisdag i mina öron.
    Teodor heter grannens pojk som är ett halvår äldre än S. Blir mest Teo. Noel är fint! Vi hade bestämt namn låååångt i förväg, det vet du ju, och vi höll oss faktiskt till det namnvalet oxå. Det ska bli kul att höra vad ni bestämmer er för:)

    SvaraRadera