torsdag 5 april 2012

Underbart med långhelg!!!

Det ska bli så skönt att vara ledig nu fyra dagar. Har längtat som en tok idag och åkte hem från jobbet redan 14:30.  Mest har jag längtat efter sängen om jag ska vara ärlig för två nätter i rad har jag varit vaken sedan 03. Jag förstår inte varför jag inte kan somna om. Det verkar som jag antingen sover jättebra eller skitdåligt helt enkelt och att det går i perioder.

I onsdags var det besök hos BM. Hon vi brukar träffa var sjuk så vi träffade hennes kollega i stället. De är bara två som jobbar där. Skruttis har fixerat sig nu sa hon. Sf måttet var 32. Att väga mig hoppade jag över.  Mitt blodtryck var lägre än någonsin: 80/40. BM varnade mig lite för att jag nog skulle bli yr och svimfärdig, men det hände aldrig. När vi skulle gå få fick vi en tygkasse med lite saker såsom blöjor, bindor, babyolja, en body, våtservetter amningsinlägg och lite annat. Trevligt!

Nu jobbar jag bara 9 dagar till. Känns overkligt. Det ska bli så otroligt skönt att bara vara innan förlossningen och slippa tänka på jobbet. Är glad att jag lydde läkarens råd istället för att jobba till den 27/4 som jag först hade tänkt.

Kvällen kommer spenderas i soffan. I morgon blir det middag hos K´s mamma.


1 kommentar:

  1. Låter som en bra dag iaf.
    Skönt med ledigt. Min första lediga dag kommer kännas först på tisdag när kollegorna går till jobbet och jag tar sovmorgon och bara ska mysa.
    Härligt att Skruttis har fixerat sig. Det har inte E gjor ännu - men vi får se nästa gång på mvc.
    Ha en bra helg.

    SvaraRadera