måndag 9 april 2012

Rörelser, hormoner & lite jobbångest

Jag har konstaterat att hur jag än rör mig så känns det obehagligt i magen. Att sitta i soffan till exempel och luta mig fram för att ta nåt från bordet gör ju jävulskt ont. Det glömmer jag ofta bort. Och det känns antingen som att Skruttis´ huvud eller bäckenet mitt ska gå sönder. Känner mig verkligen stor och otymplig nu, stånkar, suckar och stönar så fort jag gör nåt. Arg blir jag också ;-). Jag vet inte varför jag blir arg, för jag är egentligen inte arg eller sur eller ledsen eller så. Men jag exploderar på ett par sekunder. Så har det inte varit förut. Både igår kväll och idag har jag fått utbrott på stackars K som inte har gjort nåt och jag kan inte förklara varför. Är bara arg!!! Det går över ganska fort, men ändå. Det är inte ok tycker jag att bete sig så (även om K tror att det är hormoner och han verkar förstå att en gravid kvinna får utbrott ibland).

 I morse hade jag lite blodblandad flytning förresten. Jag har inte tänkt så mycket mer på det för det försvann och jag tror att det har att göra med min behandling mot svampinfektion som jag gör nu (med Canesten-tabletter). Antar att slemhinnorna är känsliga eller att tabletten kom åt livmodertappen eller nåt. Det är bara en tablett kvar som tur är.

Igår kväll hängde vi upp en del av Skruttis´ nytvättade kläder. Av nån anledning så blev det så att vi hängde upp kläderna tillsammans och så sa K plötsligt med rörd röst: "Ska vi verkligen få en sån här liten?".  Gulligt! Vi stod där och log och klämde och kände lite på de små kläderna och det var lite magiskt på nåt vis.

Har lite jobbångest inför imorgon. Det finns nämligen en stor risk att jag måste vara handledare åt en ny tjej mina sista 9 dagar! Jag tycker det är galet, både mot henne och mig. Jag har bett om att få avsluta det jag håller på med och jag kommer inte börja med så mycket nytt som hon kan var delaktig i från början. Dessutom är jag inte alls pigg och alert och i nån bra form när det gäller handledning. Jag är liksom lite ointresserad av jobbet just nu om jag ska vara ärlig och det är som gröt i hjärnan ibland. Skulle jag inte gå på ledighet så hade det varit kul!!! Tycker dessutom att man lär känna nya kollegor på ett annat sätt när man handleder och det är trevligt. Vi får se hur det går i morgon. Hoppas, hoppas jag slipper. Visst är det helt jäkla galet att jag i sånt fall samma dag ska få veta att jag ska vara handledare?! Ändå har arbetsgruppen bett om framförhållning. Chefen lovade informera i fredags innan lunch, men det hände aldrig.

Jag har inte gjort nåt vettigt idag alls. Är jättetrött och skulle kunna sova hela kvällen. Det är ofta så att när vi varit iväg och gjort en del saker en dag så är jag helt slut dagen efter. Förkylningen kanske bidrar lite också, men jag känner mig inte sjuk eller så pga den.

Kan fortfarande inte bestämma mig för om jag ska köpa klockan. Jag är lika velig som vanligt. Egentligen borde jag lägga pengarna på annat, särskilt nu när jag inte får heltidslön och vi ska ha barn och vill renovera osv, osv...... och den kostar ändå över 2000 kr. på nätet. I butik nästan 2900 (!). Jag brukar inte köpa så dyra klockor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar