tisdag 7 augusti 2012

Det var ett tag sen...

som jag uppdaterade. Dels har jag inte haft någon större lust och dels känner jag mig krasslig med halsont och huvudvärk. Fick sova mycket i natt då K tog matningarna, men ändå är jag helt slut och vill sova ännu mer. Lite skumt.

Skruttis sover nu och jag ska snart fixa med tvätt, fika med kaffe och knäckebröd och sen hoppas jag kunna kolla upp nåt hotell. Vi (eller mest jag) skulle vilja sova borta i helgen. Vi har ju "bara" varit hemmavid i sommar och nu längtar jag lite efter mys med hotellfrukost. Får se hur det går med Skruttis, hon är så van nu att sova i sin egen säng på natten. Hoppas hon sover där också. Eftersom jag fortfarande är nojjig över att hon inte ska sitta i babyskyddet alltför länge så vill jag inte åka längre bort än ca en timmes bilväg. Borde kanske inte nojja, men jag tycker inte att hon är särskilt stark i nacke och rygg.

Vi har varit ute på promenad idag och tog en sväng förbi Barnens hus och köpte lite saker som tvättlappar, en liten dr Brown nappflaska (de andra vi har är så stora, vill ha en liten i skötväskan), två pyjamaser och en present till min kompis´ son. Har era barn pyjamas med fötter nu på sommaren??? Vi kör utan för hon ogillar verkligen att vara för varm. De vi köpte idag verkar ganska tunna så jag hoppas de blir bra!

Har beställt ett till babygym också. Lite roligare än det vi har i plast tänkte jag. Har ingen aning om hur stort det är, jag hoppas det inte är alltför litet bara.

Bild från ladida

Jag tycker att jag blandar ihop dagarna nu när jag inte jobbar och minns knappt vad vi har gjort sen jag skrev sist. Inga stora grejer har vi haft för oss i alla fall. I lördags var vi hos mina föräldrar och efter det en sväng till Ikea. Passade på att äta en supersen lunch där. Vi letade efter en stor låda på hjul att ha under sängen, vi har så dåligt med förvaring, men hittade ingen med hjul tyvärr. I söndags fixades det hemma med att plantera buskar och lite annat. Det var mest K som jobbade, jag och Skruttis tittade på :-). Kollat lite OS har vi hunnit med också och även ett par filmer. Och ja, jag har börjat läsa en bok :-), det blev denna:

Bild från Bokia

Nu har jag inte tid att skriva mer. Hoppas ni har en fin dag! Kram!!!

1 kommentar:

  1. Ibland har man en period i livet som allt känns mindre viktigt förutom familjen. Att blogga är en av dessa saker.
    Hoppas ni kan komma iväg på en hotellnatt, det är ju supermysigt , för att inte tala om frukosten som du nämner =).
    För vår del funkade det bra att sova i annan säng, så det bör väl inte vara allt för jobbigt för er del heller, hoppas jag.

    Håller med om att man inte vill åka så långt med en sån liten i babyskyddet, desutom verkar vår M hata att sitta i det, så det känns xtra jobbigt... Sund tanke att inte åka så värst långt.

    Beträffande pyjamas, har vi inte heller sån med fötter, det är på tok för varmt. Ibland har vi ingen pyjamas alls utan bara täcke, för att det inte funkar så bra...

    Hoppas ni får en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera