onsdag 8 augusti 2012

Usch vilken dag!

Det här skulle bli en toppendag med en ny längre promenadrunda och samtidigt passa på att uträtta lite ärenden. Det började redan innan jag och Skruttis kom iväg. Hon var jättegrinig redan innan vi gick, men jag tänkte att hon säkert somnar i vagnen. Inte då! Hon har skrikit (och då menar jag skrikit) i stort sett var tionde minut fram till kl 15 då hon somnade i sin säng. Så himla övertrött och otröstlig. Ärendena blev inte uträttade, jag hann fixa en grej sen orkade jag inte mer. På väg hem började det såklart störtregna. Jag förstår inte, Skruttis har alltid kunnat sova i vagnen, både ute, hemma och hos andra. Lite småjobbigt känns det, jag kan ju inte gå hem varenda gång hon blir trött liksom. Nåja, det är inte ofta vi har såna här dagar och jag hoppas det är tillfälligt att hon inte kommer till ro och kan sova, men jag märkte att jag var helt slut när hon äntligen somnade. Slängde mig i soffan och kollade repris på Project Runway. Skruttis har dessutom ätit dåligt idag. Blev stressad av det och började såklart störtgrina när vi kom hem. Kändes så jobbigt att varken amning eller ersättning verkar funka. Fick en jobbig tanke att hon kanske hade ätit bättre om hon kunnat ammas och så fick jag dåligt samvete igen och grinade ännu mer. Sån dag har jag haft.

Nu har vi bokat hotellet i Nyköping och vi lyxade till det med ett dyrare rum.Så dagen slutade ju helt ok i alla fall.

Nu tänker jag värma min vetevärmare och lägga mig i sängen. Jag känner av min whiplashskada mer och mer sen jag började gå oftare med bärselen. Lite trist, men inte så mycket att göra åt och det kommer ju antagligen gå över när vi byter sele. Vetevärmare är verkligen toppen till mycket.

Hörs i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar