måndag 13 augusti 2012

Första träffen med föräldragruppen

Jag är så trött så trött just nu. Inget kaffe har jag druckit idag kom jag på. Hur som helst. Vi var iväg för att träffa de andra i föräldragruppen. Tyvärr hade Skruttis inte sovit tillräckligt på förmiddagen och jag märkte redan när vi gick hemifrån att hon var såååå trött. Somnade gjorde hon inte. Det slutade med att hon var ledsen under i stort sett hela träffen. Jag fick gå runt med henne, vagga osv. Till slut somnade hon i min famn. Vi fick inte ta med vagnen in och inte ens liggdelen och Skruttis har ju så svårt att komma till ro. Jag missade en del info, då det var lite svårt att koncentrera sig och samtidigt trösta Skruttis och gå runt. Vi presenterade oss och skulle berätta om graviditeten, förlossningen och den första tiden hemma. Det var jag och typ 25-åringar som var där. En som skulle kunna vara i min ålder, men jag tror av olika anledningar inte att hon kommer vara så aktiv i gruppen och träffas och så. Allt som allt var vi 7 st, vi skulle varit 10. Jag har inget emot yngre, men det känns ändå trist att det inte var någon i min ålder att umgås med. Hade verkligen hoppats på det. Kände mig gammal som bara den. En tjej bor här i samma område som vi så jag hoppas vi kan ses nån gång för en promenad eller fika om inte annat.



5 kommentarer:

  1. Åh, jag vet precis va du menar med att du vill ha någon i din egen ålder...Inget emot unga människor, och alla är inte likadana, men om jag utgår från mig själv så var jag rätt naiv när jag var yngre...
    Dåligt att du inte ens fick ta med liggdelen in, jagb skulle nog inte gå tillbaka dit, faktiskt, om det inte vore så att det var för barnets skull.

    Hoppas du har en fin kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kändes rätt oflexibelt att man inte fick ta med liggdelen, jag blev lite förvånad faktiskt. Jag får se om jag går dit igen. Nästa gång ska det pratas om mat och det skulle nog vara trevligt att få lite tips om. Men vi får se som sagt...

      Kram tillbaka!

      Radera
  2. Vi är ungefär i samma ålder ju:)
    Då får du känna dig yngst om du promenerar med mig och lillan:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Promenad vore trevligt! Vi kan väl mailas?

      Radera
    2. Självklart:)
      Du når mig på jesusrocksme@live.se

      Radera