måndag 20 augusti 2012

Vaccinering

I förmiddags var det dags för Skruttis att vaccinera sig. Jag är så blödig när det gäller andra och framför allt henne, så hon fick sitta i K´s famn. Själv vågade jag knappt titta, men gjorde det i alla fall. Nästa gång ska jag inte vara sån för allt gick bra. Första sprutan så sa hon ingenting, men av den andra så blev hon jätteledsen i några minuter och sen gick det över. Fina Skruttis. Hon är ätit dåligt sedan vi var där, men annars är hon som vanligt än så länge. Benen verkar ömma lite bara. Fick rådet att ge henne Alvedon om hon blir gnällig ikväll.

Vi mätte och vägde henne också. Hon väger nu 5348 g och är 62 cm. Hon ligger fortfarande under normalkurvan i vikt, men sköterskan (nu är "vår" sköterska  tillbaka) var inte ett dugg orolig. Hon sa bara att det man kan göra är att erbjuda mat och Skruttis vet själv hur mycket hon vill och behöver äta. Det var så skönt att höra. Det var också skönt att höra att vissa "bara" äter hälften av det som står på mjölkersättningsburkarna och att så kan det var helt enkelt. Hon blev dessutom irriterad över att läkaren hade sagt till oss att Skruttis borde väga mer. Sköterskan sa att de inte vill att läkarna ska prata mat med föräldrar för de är inte så bra på sånt.

När jag skrivit klart, ätit mina jordgubbar och druckit mitt kaffe ska jag ta mig en kort tupplur tror jag. Om jag lyckas somna. Skruttis sover och K jobbar hemifrån. Det är mysigt att K är hemma, jag uppskattar verkligen att han är hemma och jobbar ibland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar