torsdag 9 augusti 2012

Underbar dag och er åsikt om en klänning

Natten till idag tog K alla matningar. Även om jag vaknade jag också så var jag hyfsat pigg i morse och det gör verkligen skillnad.  Gick upp 6:30 och bakade en bärkaka för en kompis skulle komma hit på fika. Det var så härligt att träffa henne! Vi gick i samma klass på högskolan och har inte setts sen dess, dvs det var fyra år sen sist. Har bara hörts på fb och mail. Oj vad mycket vi hade att prata om, tiden rann iväg. Hon sa att om jag tar körkort så kan jag få jobb hos dem. Hon jobbar med samma som jag. Ni som följt bloggen vet att jag bara måste byta jobb. Nu blev jag faktiskt taggad att ta det där förbaskade kortet. Jo, jag kallar det så för egentligen är jag livrädd att köra och jag förstår ärligt inte hur det ska gå till för mig att ens ge mig ut i trafiken. Är så rädd att det ska hända nåt. Så det är ett förbaskat kort som känns som ett måste att ha. Jag vet ju hur mycket det kommer underlätta både jobbmässigt och privat. Så K och jag har pratat om hur vi ska lägga upp det med körskola och privat körning.

Nu har K tagit med sig Skruttis på en bärseletur till affären. Till skillnad från igår så har Skruttis varit på strålande humör. Hon har sovit bra och faktiskt somnat i babynestet och även i vagnen.

Jag förstår inte vart kvällarna tar vägen. Klockan är redan åtta och för bara en stund sedan åt vi middag. Galet.

I morgon kanske K jobbar hemifrån. Härligt!

Vad tycker ni om den här klänningen? Färgen? Kan man ha den med tights på ett dop?

Bild från hm

3 kommentarer:

  1. Snygg klänning! Och färg. Men jag hade inte haft tight till det. var har du hittat den? Kram

    SvaraRadera
  2. Du kommer inte ångra dig om du tar körkortet.
    Jag tog mitt för 2 år sedan. Sent, ja. Men pga rädsla så vågade jag inte förrän då. Jag ångrar mig inte en sekund!
    Min rädsla handlade om osäkerhet, men jag lovar dig att den rädslan (och osäkerheten) försvann ganska snabbt.

    Härligt att ni har haft en bättre dag idag men Skruttis. :)

    Klänningen är superfin!
    Jag älskar grönt, men klär tyvärr inte i det själv.
    Ang tights är jag lite osäker... beror nog på vilken modell och färg på tights.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tycker klänningen definitivt går att ha på dop. Dessutom är den vrålsnygg.
    Det där med att köra var jag oxå livrädd för och jag tror att de flesta är rädda. Men det är det bästa jag gjort. Så för det.

    Ni verkar haft en mysig fikastund.
    Kramar

    SvaraRadera