fredag 10 augusti 2012

Shoppat

Jag hittade klänningen, men alltså den sitter inte alls på mig som på bilden (såklart). Ingen storlek var helt hundra. Den mindre blev för kort och visar definitivt min mulliga mage och sitter jag ner så visar jag antagligen trosorna. Fast den satt bättre upptill. Så jag tog en större storlek och nu sitter hela klänningen lite löst eller pösigt eller vad man säger, men vad gör man. Jag hittade ingen annan jag kunde tänka mig att köpa. Så den får duga. Som jag mindes så är inte färgen som på bilden. Jag är nästan alltid mitt emellan två storlekar, irriterande. En vanlig vit långärmad body köpte jag till Skruttis som hon ska ha under en klänning. Jag hade spanat på en klänning förra gången på MQ som var på rea, men kunde som vanligt inte bestämma mig och nu var den naturligtvis slut. Så kan det gå! Det var ingen klänning för dopet, men för höst- och vintermiddagar kanske.

K var med till gallerian för vi åt lunch där och sen gick han och Skruttis hem. Kändes konstigt att vara där själv, det var ett tag sen. Hade gärna kollat vidare men fick så galet ont i magen och kände mig konstig nån timme efter vi ätit så jag vågade inte stanna längre med risk för att kräkas.

Jag, eller allihopa är jättetrötta. Skruttis sover i sin säng, men tappar nappen hela tiden så det blir ett väldans springade ner och hjälpa henne :-).  K sover i soffan och jag skulle också vilja vila lite. Vi måste sen fixa kattmat och mer ersättning tills vi åker imorgon, vi tänkte vara lite lata och köpa några Semper tetra också, inte bara pulver. Vet att jag ältar nu igen, men alltså när man ska åka bort så vore det ju  himla bekvämt att amma!!!!! Alla dessa flaskor, pulver, tetra....Och jag tycker inte jag gör annat än kokar vatten, skakar flaskor och kokar flaskor hela dagarna ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar