söndag 19 augusti 2012

Fullt upp

För ovanlighetens skull hade vi något inplanerat både lördag och idag. Igår var ju dopet. Det var jättefint och jag blir alltid så rörd. Lite stressigt blev det på morgonen för jag tyckte vädret var lite skumt så jag kunde inte bestämma mig för vad jag skulle ha på mig. Det blev inte den gröna klänningen som jag hade tänkt utan en gammal trasa som jag kände mig mer bekväm i och som jag tyckte passade bättre för ett dop. Skruttis sa inte ett pip i kyrkan. Riktigt stolt var jag. Hon tyckte det var intressant med alla barn och musiken. När vi åt efteråt var hon också nöjd och somnade i vagnen efter ett tag.

Det här med att ställa Skruttis i kö till förskola känns som en djungel. Igår på dopet fick vi tips om en som ligger jättenära oss. Vi har flera nära här och just denna har K varit nyfiken på. Fick tipset om att ställa henne i kö så fort som möjligt. Det känns lite tidigt för Skruttis kommer vara närmare 2 år när K har varit pappaledig. Men jag har ingen koll på sånt här med kötider osv. Efter dopet var vi tvungna att handla inför idag och sen städa. Jag tror att Skruttis blev lite överstimulerad igår för det var riktigt svårt att få henne att somna och hon var rätt ledsen på kvällen. K och jag tittade sen på film.

Idag har vi ju haft en släkting till K här. Det var jättetrevligt. Jag gjorde pannacotta i morse som vi åt efter lite grillat, bakad potatis, sallad och tzatziki. Jag var duktig och tog bara en halv potatis. Skruttis fick kläder, bestick, tallrikar och mugg. Superfina med Elsa Beskow motiv. Alltså matgrejerna var Beskow inte kläderna.

Förresten, jag skrev ju om Teddykompaniet. Jag har noll koll märker jag. Skruttis har en kanin som jag innan hon föddes köpte på Apoteket (av alla ställen) för att den är så himla mjuk och mysig.  Häromdagen fick jag för mig att kolla märket. Jojomensan, där står det Teddykompaniet :-). Och ett annat förresten: Geggamoja har fina randiga snuttefiltar så en sån blir det, ska bara komma iväg till en affär.

Idag är det tre månader sedan Skruttis föddes. Älskade, underbara, fina lilla gosiga tjej ♥♥♥!


4 kommentarer:

  1. Det är säkert annorlunda i stortäderna när man får ställa sig i kö till förskola. Här får man inte göra det förrän ett halvår innan det är dags. Vi besökte alla de förskolor vi var intresserade av. Jättebra att prata med chef och personal. Vi var säkert skitjobbiga med alla våra frågor, men det blir väl så när vi har bra inblick i den världen ;)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer också att besöka några förskolor. Här verkar man kunna ställa i kö redan nu. Kram

      Radera
  2. Grattis på 3-månadersdagen!

    Vilken härlig helg ni haft. Kul att Skruttis skötte sig så fint och duktigt. Då var väl mamma och pappa mer än stolta? ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var jättestolta över vår lilla gullunge!

      Kram!

      Radera