torsdag 16 augusti 2012

Lat, längtan efter höst och om att göra saker själv

Har blivit en riktig latmask vad gäller hushållssysslorna. På söndag kommer en släkting till K hit från Skåne och då vill jag att det ska vara lite ordning här hemma. På lördag ska vi ju på dop. Det var tur att Skruttis provade kläderna idag som hon ska ha på sig då för de passade inte alls. Så idag fick vi rusa iväg och köpa en mindre vit body att ha under en klänning. Det blev en kortärmad. Får se vad det ska bli för väder på lördag. Vill inte klä henne för varmt för det gillar hon absolut inte.

Appropå varmt så undrar jag var hösten är! Jag är skittrött på värmen. Kanske känner jag så för att Skruttis inte verkar gilla den heller så mycket och jag vet liksom inte vart jag ska ta vägen när det är så soligt. Hon är mer grinig de dagar det är varmt och verkar tycka att det är jättevarmt i vagnen. (Nej, jag har ingen filt som jag hänger för hela öppningen så det blir som en bastu där inne, har en solskärm).

En annan sak. Jag känner att jag behöver lite egentid med vänner. Alltså när Skruttis inte är med. Har inte gjort nåt alls utan henne förutom att gå till frissan och gå i affärer för att jag varit tvungen. På nåt sätt får jag dåligt samvete även om jag tycker det är bra att Skruttis och K får tid tillsammans bara dem. Och maten är ju inga problem, den kan ju K ge.  Det verkar som de flesta jämt är med barnet när det är så här litet som Skruttis. Är jag knäpp som vill ta en fika, en middag ute, ett glas vin med nån kompis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar