torsdag 2 augusti 2012

Om magkatarr och annat

Jag har nog druckit för mycket kaffe de sista dagarna. Det är svårt att låta bli, dels är det så gott och dels behöver jag kaffet för att piggna till. Detta har resulterat i att jag har världens magkatarr idag. Lyckades hitta medicin hemma efter ett tag, hoppas den hjälper. Om ni också får det ibland så kan jag rekommendera Ranitidin. Finns receptfritt.

Vi befinner oss på uteplatsen hela lilla familjen utom katterna som jag inte vet vart de tagit vägen. Har inte sett dem på hela dagen. Skruttis sover i vagnen och K jobbar. Underbara K jobbade hemifrån även igår. Det är himla härligt, tycker jag. (Kanske inte han tycker för det blir inte lika mycket jobbande.) Igår tog vi en promenad vid lunch och gick åt åt lax med ugngsrostade grönsaker och bakad potatis. Jag var duktig och åt ingen potatis. Sen upptäckte vi ett litet café på vägen hem. Vi har sett en liten stuga som sett gullig ut, men väldigt liten. Har även sett att det står café utanför men aldrig gått dit och därför inte sett deras fina uteservering med utsikt mot havet! Hur kunde vi missa det? Och i trädgården bakom huset var det perfekt att sitta med barnvagn. Så dit kommer jag och Skruttis gå!
 På eftermiddagen kom Skruttis´farmor hit. Vi käkade middag och babblade.

Skruttis har verkligen sovdagar och inte sovdagar. I förrgår kom hon inte alls till ro och jag förstod inte vad som var "fel". Första gången jag känt att det hade varit skönt om K varit hemma och kunnat avlasta lite. Igår däremot sov hon nästan hela dagen och även på kvällen och natten! Idag har hon också sovit nästan hela tiden förutom mat- och skrattpauser. Jag har börjat misstänka att hon inte gillade att gå upp tidigt i tisdags när vi skulle till bvc och hela hennes sömnrytm blev fel. Hon somnar gärna om och vill sova efter sin frukost vid 6-8 tiden nån gång. Men det är bara min teori att det var därför tisdagen blev knas.

På bvc så visade sig att hon hade gått upp lite. Hon sköter magen rätt sällan (så det kan ju vara en orsak till viktökningen och den var inte jättestor) och det är i och för sig ok, men nu verkar hon vilja göra det oftare, men kan inte. Så igår köpte vi Baby semp med Lemolac. Vi tänkte försöka byta ut Nan mot ett eller två såna mål om dagen. Hon verkar inte ha någon jätteaptit. Såklart så visade hon på bvc att hon minsann kan lyfta huvudet i magläge ;-). Tror aldrig hon har lyft så högt och inte pep hon till en enda gång.

Jag ska fundera vidare på det där med tatuering. Det finns fortfarande inget ställe på kroppen som känns som det rätta. Och jag är faktiskt jävligt rädd för smärtan. Jag var med min brorsa en gång som har massor med tatueringar och han såg helt förstörd ut när han var klar med den. Så jag blev lite avskräckt ;-).

Kollade lite (eller ganska länge) efter resor till nästa år då vi tänkte åka iväg. Jag tror jag är lite feg och gärna åker till nåt ställe och hotell där det är anpassat för barn. Bara för att det är första resan med Skruttis. Men fasen vad dyrt det blir om man t ex ska bo på ett Sunwing-hotell! Såg att vissa av deras hotell även har rum/lgh anpassade för barn under 3 år med barnsäng, babysitter, vagn, micro osv.

Nä nu ska jag läsa lite, det är ju inte klokt att jag inte lyckas läsa en enda bok på ett helt år. Saknar såååå att bara läsa i flera timmar om jag ska vara ärlig. Men det blir att jag gör annat i stället.

Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar