torsdag 16 augusti 2012

Om ett sms

Jag har en kompis som  jag inte träffat på länge som började med ivf ungefär samtidigt som jag och som också haft utomkveds. Vi har senaste 1,5 åren haft kontakt bara via sms och fb. Jag saknar henne och frågade idag om hon skulle vilja ses. Hon har frågat väldigt mycket om min graviditet, förlossning och hur vi har det nu. Jag fick svaret att hon inte orkar träffas pga att vi har Skruttis och deras svårigheter att få barn. Hon vill inte träffa bara mig heller. Jag vet att hon tycker det är kul att träffa andra som har barn.

Jag förstår henne verkligen, jag har varit i samma situation själv och orkade inte träffa eller höras på annat sätt heller med vissa som hade barn. Jag förvånas lite över att min kompis ställt så mycket frågor. Samtidigt blir jag glad och rörd över det med tanke på att hon uppenbarligen tycker det är jobbigt att jag fått barn.

Samtidigt som jag förstår så är det ändå ledsamt att vi inte kan ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar