tisdag 21 augusti 2012

Trötthet

Är det normalt att vara mer eller mindre trött varenda dag? Sådär galet trött som när man haft en skitstressig dag på jobbet eller som man ofta är periodvis under en graviditet. Jag menar, det är ju inte så att Skruttis skriker hela nätterna och håller mig vaken och dessutom delar ju jag och K på matningarna. Så jag fattar inte vad felet är! Jag orkar inte ens göra lunch och knappt klä på mig. Idag åt jag kakor och en mugg kaffe till lunch. Helvete. Hur onyttigt är inte det och hur mycket mer trött kommer jag inte bli när blodsockret sjunker pladask? Jag måste ta tag i det här så jag får nåt gjort på dagarna. Jag står inte ut med mig själv när jag mår såhär. Det är så mycket jag skulle vilja rensa och röja här hemma och....jag har köpt körkortsboken och det måste jag också ta tag i. Planera dop, planera renoveringen av badrummen. En massa måsten och ingen energi. Jag kanske skulle äta upp resterande järntabletter från när jag var gravid. Nåja nog om det. Kände att jag var tvungen att skriva av mig.

Skruttis fick feber igår kväll. Det syntes så tydligt på hennes ögon och hon var smågnällig, men inget skrik alls. Hon fick en Alvedon supp och sen sov hon som vanligt på natten. I morse var hon jätteglad, men framåt lunch tyckte jag hon var lite hängig igen, men glad. 

I morgon ska jag till läkaren. (Inte angående tröttheten utan en annan sak.) Ska passa på att få remiss och kolla D-vitaminet igen, nu har jag ju köpt starka sådana kapslar så jag hoppas mitt värde ser bättre ut.

Har kollat lite efter höst- och vinteroveraller till Skruttis. Mycket fina det finns, men oj vad de kostar mycket. Särskilt dem hos Polarn och Pyret. Och vad behöver man egentligen när man har liggvagn?

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar