måndag 13 juni 2011

Fel information

Ringde Huddinge i dag. Barnmorskan verkade ha noll koll och dessutom har hon gjort mig väldigt orolig över att mitt FET kommer inträffa på midsommarafton, vilket innebär att de har stängt såklart! Men så pratade vi med Huddinge senare under dagen igen och då sa hon att jag kanske borde göra stimulerat FET och att hon skulle prata med läkaren vi varit hos de sista gångerna. Senare ringde läkaren upp. Han sa att jag borde kunna göra FET före eller efter, men att nästa måndag är avgörande. Han tyckte jag skulle göra ostimulerat. Dessutom meddelade han att blodproverna jag tog förra gången tydde på att jag HADE haft ägglossning. Jag blir galen, vad är det för läkare där på kliniken egentligen? De gör och säger bara en massa fel, har ju fått svaret av en annan att jag inte hade nån. Ska chefen där vara den enda som kan läsa av värden från ett blodprov? Eftersom min mens kom för tidigt så tyder det på att jag har en tidig ägglossning, vilket kan ställa till det rejält.

Jag är inställd på att vårt FET kan gå hur som helst, men om det hänger på förbaskade midsommarafton och det inte blir nåt FET pga den då blir jag galen!! Mer sån otur klarar jag inte av, det räcker med de röda dagarna runt jul som förstörde. Det är så jobbigt tycker jag, allt hänger på den förbaskade menscykeln och jag har knappt haft nån cykel de senaste två åren pga det som hänt. Det är så mycket känslostormar, ena stunden känner jag hopp och andra förtvivlan. Ena stunden glädje och andra sorg. Känner mig så maktlös att jag inte kan styra min kropp just nu. På det sättet är det ju bättre att ta hormoner. I dag har jag dessutom börjat tänka på utomkveds igen. Det är inte bra. Jag är livrädd för det, jag orkar inte gå igenom det igen, det får bara inte hända en tredje gång.

Positivt tänkande, positivt tänkande.........Ibland är det inte lätt.

Förutom denna oro så har jag haft en bra dag på jobbet. Jag sov jättedåligt, kunde inte somna så det blev bara 4 timmar sömn ungefär. Men med för mycket te och kaffe så fungerade hjärnan skapligt. Sömnbristen börjar dock göra sig påmind så det blir nog sängen och en bok snart. Ska försöka åka vid 7 i morgon bitti när K åker till Kapellskär.

I dag har det varit Project Runway :-)

Kram!

7 kommentarer:

  1. Du råkar ut för så mycket tråkigheter på Huddinge, det verkar onekligen som om läkarna har dålig koll.

    Varje gång jag hör om någon som råkat ut för Huddinges öppettider så känns det lika omodernt. De skulle väl kunna ha öppet för "akuta" saker under helger och storhelger, vi som är deras patienter våndas ju så mycket i alla fall...

    Hoppas, hoppas att det blir av!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med, deras öppettider kunde verkligen varit bättre. En månad är kanske inte så lång tid egentligen, men i IVF-svängen känns det som en evighet. Varje dag är dyrbar. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen att ni inte har sådan otur att det är stängt när det är dags. Håller tummarna!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. En liten fråga bara: Hur gör man för att placera länklistan till höger? Jag blir galen! Eller så är jag för trött...
    Kram

    SvaraRadera
  5. sv: visst är dem! allt bra?

    SvaraRadera
  6. Ja men äsch den där midsommaren. Nä nu bestämmer vi att den inte kommer ställa till det vare sig för dig eller mig. Okej?

    SvaraRadera
  7. Charlotte: tack för tummarna!

    Nelle: jag tror det är under Design som du kan ändra placering på länklistan, den går att flytta dit man vill har jag för mig.

    jennie: det är bra med mig. Hoppas allt är bra med dig också.

    MochM: Ingen midsommar ska få förstöra, det är härmed bestämt.

    SvaraRadera