söndag 19 juni 2011

Tankar om FET och huvudvärk

Såklart hade jag räknat fel gällande min menscykel. Idag är dag 10. Jag fick lite smått panik i fredags och testade först på morgonen med en sticka och sen med Clearblue på kvällen. Ingen glad gubbe. Har fortsatt att testa varje morgon, men ingen glad gubbe än. Ägglossningsvärken är helt borta.

Jag har sex embryon i frysen. Fyra 2-dagars och två blastocyster. Om jag nu inte har räknat fel så är det så att om jag får glad gubbe på tisdag blir det inget FET denna månad. Då skulle återföringen bli på midsommarafton med ett 2-dagars och med en blastis på söndag. Det får bara inte hända. Är väldigt nervös har jag märkt nu under helgen. Har också kvar min hemska huvudvärk och undrar om det kan vara nån slags migrän. När det är som värst kan jag varken läsa eller se på TV och vill bara blunda. Trodde först det berodde på stressen på jobbet, men nu har jag börjat tänka att det är nåt annat. Alvedon hjälper lite, men det är absolut inte någon vanlig huvudvärk. Har inte orkat göra någonting idag, tyvärr.  Igår  hade vi en kompis och hans tjej här på middag. Det var trevligt, men jag var tvungen att vila innan pga huvudet.

Det blev en väldigt massa gnäll om ägglossning och huvudet, men tyvärr är det just de sakerna som upptar mina tankar just nu.

I morgon bitti ska jag till kliniken för att se hur äggblåsorna ser ut.

Hoppas ni har en mysig söndag.

3 kommentarer:

  1. Jobbigt med huvudvärken, hoppas att den ger med sig. Om det inte blir FET nu kanske din kropp hunnit bli mer "redo" till nästa månad? Men jag förstår att det är irriterande att ställa in sig på något som kansek inte blir av.

    Kram

    SvaraRadera
  2. usch med jobbigt med huvudvärken:( jag får så ibland och det är tyvärr migrän. köper speciellt migräntanbletter (receptfria) på apoteket. de hjälper men jag blir lite trött av dem.
    hoppas det blir bra med allt nu. kram

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni för omtanken. Kram

    SvaraRadera