lördag 11 juni 2011

Snart FET?

Först vill jag berätta att jag tillslut fick svar från Huddinge gällande mina prover. De tydde på att jag inte hade haft någon ägglossning.

Igår kom oväntat mensen, två dagar för tidigt. Läkaren på Huddinge trodde ju att den skulle bli flera dagar försenad, men nu blev det alltså tvärtom. Jag förstår mig inte på min kropp. Den har varit konstig sen mina två utomkveds. Varför kan jag inte ha en regelbunden normal cykel? Nåja, nu hoppas jag att jag har ägglossning denna gång så jag kan göra FET snart. Snart...det är verkligen SNART i sånt fall! Vad tiden har gått fort ändå. 1 mars tog jag sista cellgiftssprutan. Nu har vi i alla fall väntat tre månader. Känns bra att vi väntade även om vi enligt läkaren inte behövde och det känns overkligt att det är dags igen med en återföring. Om jag har räknat rätt och jag kommer ha ägglossning dag 14 så blir det en blactocyst jag får tillbaka eftersom Huddinge inte har öppet på helgen.  Om den klarar upptiningen osv såklart.

Vet inte riktigt vad jag ska säga till mina kollegor. Jag kommer ju behöva åka in och göra ultraljud åtminstone två gånger om jag minns rätt. Jag vill inte berätta för mitt nya team, det är bara en av dem som vet att vi gör IVF. Måste väl ändå varna de och säga att det kommer bli några läkarbesök framöver.

I dag har vi varit med K´s mamma till Gustavsberg och tittat lite och vi tog även en fika där. Vi kom inte iväg förens vid lunchtid efter en behövlig sovmorgon och hans mamma bjöd på lunch på väg till Gustavsberg. Det har blivit ganska mycket bilåkande eftersom vi hämtade och skjutsade hem henne. Sen handlade vi vårrullar, blev så himla sugen på det, och frukt till vår fruktsallad som nu står i kylen. Är så gott tillsammans med vaniljkesella. Det blir vårt lördagsgodis. Lite senare tänkte vi se filmen "Winter´s bone".

1 kommentar:

  1. Hoppas att det blir FET för dig med en blastocyst som klarat upptiningen! Jag håller alla tummar!

    Säg inget till kollegorna om du inte är säker på att du vill att de ska veta. Sjukskriv dig eller säg att du ska till doktorn. Jag sa att jag hade ont i magen förra gången när jag var borta och ingen ifrågasatte det, kanske för att det var sant...

    Trevlig fortsättning på helgen!
    Kram

    SvaraRadera