söndag 19 juni 2011

Lite bitter

K har pratat med en av sina äldsta vänner ikväll. Vi skulle fått barn nästan samtidigt som dem nu i höst. Fastän jag vetat länge att hans fru är gravid så blev jag så ledsen och lite bitter när K berättade att kompisen sagt att hon börjar bli stor om magen nu. Där blev jag påmind igen. Nu har alla hans kompisar som inte är singlar, snart två barn. Alla har fått sitt andra barn under de åren vi har försök få första. Jag vill inte vara ledsen och bitter, men vissa stunder blir det bara så. Idag sved det extra mycket.

3 kommentarer:

  1. Jag känner likadant när jag tänker på hur det hade kunnat vara. Konstigt nog blir det lättare med de man träffar oftare.

    Det är ständigt kamp detta att inte jämföra sig med andra...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är jobbigt och man får faktiskt känna sig bitter ibland. Det gör vi alla som befinner oss i denna soppa!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna mig bitter då och då. Kram tillbaka!

    SvaraRadera