söndag 5 juni 2011

Full, matförgiftad eller var det snuset?

Igår hade vi en dag när vi fick en massa grejer gjorda. Så himla skönt med såna dagar. Mest blev det shopping, men ändå nödvändig shopping. Vi var först och köpte ölglas som studentpresent  till syrrans son. Det får duga! Sen blev det ett presentkort till pappa som fyller på fredag. Vi hittade även två till stolar till vår uteplats, fyra känns så lite. Plus dynor till dem. Det enda vi inte hittade var en grill. Vi vill ha en av märket European  outdoor chef. Mina föräldrar har en sån. Smidig och bra. Den köptes på Bauhaus förra året, men nu verkar de och alla andra ställen bara ha Weber och Landman. Suck! Får väl kanske bli en Weber tillslut,  men jag är så envis så jag vill inte ge mig utan hitta en outdoor. 

När vi kom hem satte K upp parasollet och såsmåningom blev det grillat och rödvin. Men...senare på kvällen blev jag jättedålig. Aldrig mått så konstigt i magen. Jag har haft mycket besvär med magkatarr sista månaderna och haft småont i magen till och från. Efter maten, vinet, en mugg kaffe och......snus så sa min mage ifrån. Kanske jag drack för mycket vin, men det tror jag inte. Jag hade liiiite sånt där smör på köttet, sånt där man köper färdigt som ser ut som en liten korv. Det var öppnat sen tidigare och luktade inte jättebra, men inte jätteilla heller. Nåt mittemellan ;-). K åt inget sånt. Snusa brukar jag inte göra, bara nån gång och jag vet att jag har mått illa av det en gång förut. Nåja......läskigt var det i alla fall, jag har ju kräkfobi. Sen blev det sängen och i morse mådde jag prima. Nu på eftermiddagen har jag fått lätt illamående och småkramp i magen igen. Det känns inte som jag är bakis. Lite trist hur som helst för jag gillar inte att vara så här seg och samtidigt är jag lite rastlös. Har i alla fall tvättat en massa och plockat lite här hemma.

När vi hade varit i Dalarna to-fre så började vi prata lite om att det vore mysigt med en stuga där vid vatten så man kan bada. Priserna är ju betydligt snällare än närmre Stockholm. Tål att tänkas på.

I fredags kväll var vi förresten och grattade K´s mamma. Vi åkte dit direkt från Falun. Det var en jättetrevlig kväll och oj vad jag åt. Mat, tårta och snacks. Vi tog med katterna hem också och de verkade glada över att få vara ute igen.

Ska försöka sova en stund innan K kommer hem, han har varit och slängt grejer på skroten. Fler som vill sova middag:


2 kommentarer:

  1. Hahaha snusar du?? Hade jag aldrig kunnat tänka mig;) va räligt!!

    SvaraRadera
  2. Jag snusar sånt där "tjejsnus" några gånger om året typ....Men nu kommer jag aldrig mer göra det.

    SvaraRadera