söndag 5 juni 2011

FET eller semester?

Om några veckor är det förhoppningsvis dax för FET. Jag oroar mig redan för att jag inte
 ska ha ägglossning eftersom jag inte hade det den den här gången. Tänk om jag inte haft det alls sedan mitt utomkveds. Mitt kropp kanske har blivit helknasig och inte alls är i balans än. Jag ångrar att jag inte använt ägglossningsstickor eller gått och tagit prover. Vi har nu suttit och försökt komma på hur vi ska göra med semestern. Fy f-n vad det här med ivf styr ens liv. Om det inte funkar i juni ska vi då göra det i augusti och då inte kunna åka utomlands eller ska vi vänta till september med ivf? Vad ska vi då hitta på under semestern? Gör jag ett FET precis innan vi åker utomlands så lär jag ju inte få bada. Vi borde prioritera FET, men samtidigt känns den här semestern väldigt viktig efter det är skitåret. Synd att man måste gå på kontroller innan FET eftersom man då inte kan vara bortrest. Det känns också som att mensen kommer vara förstenad vilket innebär att blir svårt att ha koll på menscykeln i juni-juli.

1 kommentar:

  1. Svårt val, båda känns ju viktiga. Jag vet vad jag hade valt. Vet också att det här året inte har varit så snällt mot er. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut som du känner dig nöjd med.
    kram

    SvaraRadera