måndag 20 juni 2011

FET på torsdag!

I morse log han mot mig, den glade gubben på ägglossningstestet! Dett gjorde att jag på nåt sätt var ännu mer nervös över mötet på Huddinge. Vi kom dit för tidigt så vi tog en kaffe innan. Hann knappt sätta mig på stolen framför läkaren innan jag sa att jag fick utslag på testet. Så på torsdag blir det FET med ett två dagars. Han sa att de har öppet på lördag också, men han tyckte vi skulle ta ett två dagars. Verkade som de på lördag ville göra återföring till dem som har äggplock i veckan och att de därför måste ha öppet på lördag då midsommarafton är stängt. Det är en barnmorska som kommer göra återföringen. Jag blev faktiskt förvånad, trodde det bara var läkarna som gjorde sånt.

Måste säga att jag fortfarande är nöjd med den läkaren jag haft senaste gångerna. Det känns som han har hyfsat koll, han är ödmjuk och om han är stressad så visar han det sällan.

Har fått lite olika reaktioner från de få jag har berättat för om torsdagen. En frågade om jag var redo psykiskt, en annan fysiskt. Det var inte det där "åh var roligt" som jag kanske hade trott de skulle säga.  Jag hoppas verkligen att min kropp har läkt och att det inte finns några hinder på så sätt.

Förresten så har jag haft samma huvudvärk idag, men en mildare variant. Det har gått sådär att jobba pga den. I morgon är det hat-tisdag, men den ska bli bra ändå har jag bestämt. Efter jobbet ska jag till tandis och laga hål. Inte så kul, men jag är ju tvungen. Skönt att få det avklarat, sen är det bara ett tandisbesök kvar nästa vecka.



7 kommentarer:

  1. Grattis, roligt att det blir av nu och inte senare!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra för dig med Fet på lördag. Jag håller tummarna.kramar

    SvaraRadera
  3. Iiiiih så spännande! Du vet att jag håller tummarna!!!! Vill så gärna att det ska gå vägen denna gång för er.
    Stor kram och tack för ditt mejl!

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt att det blir av :) Håller tummarna! Kram

    SvaraRadera