tisdag 14 juni 2011

Orolig

Superkul att fler hittat hit, välkomna!!!!

Minsta lilla känning vid äggstockarna får mig att bli orolig för en tidig ägglossning. Fånigt kanske att oroa sig när mensen just är över. Jag har bestämt att jag om nån dag ska börja testa med ägglossningsstickor från Testlagret. Första testdagen är ju annars på lördag och då får det bli Clearblue. Är det ofta som upptiningen misslyckas? Oroar mig för det också. Oroar mig för allt just nu, inte bara FET.  Det är konstigt att jag inte har magsår utan bara magkatarr.

I morse var jag tröttare än tröttast, men kl 7 satt jag på bussen. Har jobbat på hyfsat bra idag. Hade tänkt jobba till 18, men hjärnan ville gå hem 17 så då blev det så. Åt en paj och sallad till middag och nu skulle det vara gott med koffeinfritt kaffe och världens godaste muffins, morotsmuffins från Espresso House. Ni måste prova en sån!

8 kommentarer:

  1. Tänk att det ska vara så svårt att låta bli att känna efter hela tiden... Hoppas att den kan vänta tills det är dags!

    Kram

    SvaraRadera
  2. jag fick siffran 50% chans för embryo klarar upptiningen av läkaren när jag frågade. Jag har fått 4 st upptinade o 2 återförda så siffran har ju kusligt stämt in på mig. Ska testa en sån morotsmuffin från E.H. Jag älskar deras scones. Hoppas ditt fet går bra.kram

    SvaraRadera
  3. Ja, periodvis är det jättesvårt. Kram

    SvaraRadera
  4. Lina, tack för svaret om upptiningen. Håller med, deras scones är goda. Men muffinsen är bara bäst :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej! Tänkte bara sända en liten tanke. Jag har själv haft två utomkveds (ej genom ivf) som resulterat i att jag inte har en endaste äggledare kvar:(. Dock lyckades vi få till det på första ivf:en och har idag en liten tjej men jag vet verkligen vad du menar med att man inte kan bli glad vid ett positivt grav test. Min ivf-läkare sa att det var risk för utomkved trots att jag inte hade några äggledare eftersom det kan fastna i livmoderväggen... inte precis vad man vill höra innan behandling. Men. Det gick ju bra och det kommer det säkert att göra för dig också! Tänk på att du inte verkar ha problem med fertiliteten, bara passagen! Hoppas ni lyckas denna gång.

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar och för att du delade med dig av dina erfarenheter. Mitt sista utomkveds kan ha suttit både i livmoderväggen OCH en bit upp i äggledaren, men ingen läkare var riktigt säkert.

    SvaraRadera
  7. Du vet att jag håller tummar och tår allt vad jag kan för att det ska gå vägen den här gången!
    Duktig du var som kom iväg till jobbet trots tröttheten.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej! Vad roligt att du tittade in hos mig och tack för lyckönskningen. Ska hålla tummarna för er när det blir FET. Kikar in igen framöver :)

    /Anna

    SvaraRadera