torsdag 23 juni 2011

FET

Jaha, då är man ruvare igen. Det första embryot klarade inte upptiningen, men det andra var ett fint så det fick jag tillbaka idag. Är otroligt glad över att vi hade fler än ett. Hade världens gulligaste bm, hon jag alltid gillat bäst där. Dock hade jag inte druckit så mycket vatten. Eller jo, det hade jag, men för sent så blåsan var nästan tom. Men det gick tydligen bra ändå. Det gjorde lite ont den här gången.  Efteråt sa hon att hon hade försökt att placera embryot så långt ifrån äggledaren hon kunde, med tanke på mina utomkveds. Men hon sa att det är svårt att styra exakt var det ska hamna. Efteråt fick jag en Crinone. Såklart glömde jag ställa de frågor jag hade tänkt på. Som t ex hur länge jag ska ta Crinone och hur man räknar antal veckor. Är jag i vecka 2+2 nu? Såg nåt forum där en bm sa att man räknar så. Hade jag fått ett femdagars hade jag varit i 2+5. Jag nojjar över vad jag bör undvika att äta. Så var jag förra gången också, jag försökte tänka att jag är gravid när det gäller mat och dryck. Minskade på kaffe och te till exempel. Såklart ingen alkohol. 

Jag vet inte om jag är helt galen, men jag har fortfarande svårt att släppa fram känslan att våga hoppas. Mina utomkveds har varit såna hemska upplevelser så det känns som jag är lite "avtrubbad" . Kanske avtrubbad är fel ordval, men jag vet inte hur jag ska beskriva det annars. Ganska trist faktiskt att jag inte gläds mer. Hur vet jag att det inte är ett nytt utomkveds om testet är positivt? Jag vet ju att jag tillhör riskgruppen. Fan vad jag oroar mig, men som jag skrivit tidigare: för mig har ett positivt graviditetstest aldrig varit positivt.

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna hårt för er!

    SvaraRadera
  2. Lycka till nu!
    Hoppas att ni får en härlig midsommarhelg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tummhållning här med. kramar

    SvaraRadera
  4. känner igen mig så mkt i det att man inte skulle våga glädjas åt en graviditet. Jag har gått igenom två mf tidigare. Ska hålla tummarna för ett plus och en lyckad graviditet för er!

    Kram/Anna

    SvaraRadera
  5. Tack och lycka till ni också! Kram

    SvaraRadera