lördag 12 maj 2012

BF+2 eller BF - en konstig dag

Enligt ivf-kliniken och min BM är BF idag. Ni som följt bloggen vet att det varit sånt himla tjat om BF-datumet. Jag och K har gått på det datum som vi fick vid RUL. Så vi ser det som jag gått över tiden. (Vi tror ju att läkaren på ivf-kliniken inte tänkte på att det var en blastis vi fick tillbaka.)

Nåja, det är historia, det jag ville skriva om var att jag tycker den här dagen har varit konstig. Dagen kan sammanfattas med ett ord. Väntan. Det var inte meningen att det skulle bli så, jag hade tänkte mig en vanlig dag. Efter två Alvedon i natt lyckades jag sova fyra timmar. Hade lite molvärk i ljumskarna när jag vaknade och under dagen har jag haft lite, men inte som på natten. Långt ifrån så ont. MEN, jag är konstant illamående. Sådär äckligt illamående som i början av graviditeten. Det gör mig gråtfärdig, jag orkar inte med mer illamående. Har ju haft det hela tiden mer eller mindre, tycker det räcker! Brukar det vara såhär??? Molvärken är en sak, den kan jag stå ut med. (Än så länge iaf ;-) ). Det enda jag skulle kunna tänka mig att äta skräpmat, fikabröd och godis, precis som det var förut :-(. Vi hade tänkt äta lax till middag, men näe, jag vill inte ens se lax. En stor princesstårta vore gott ;-). Nu ska jag sluta tjata om detta, blir bara så förvånad och besviken, trodde inte alls min kropp skulle reagera såhär som den gjorde i början.

2 kommentarer:

  1. Mitt bästa tips är att gå i trappor. När vi var inskrivna på bb så skickade de ut oss på promenad och gå i trappor. Det hade effekt kan jag lova!! Problemet var bara att min man tvunget skulle äta på Donken innan så där satt jag med helt sinnessjuka förvärkar och glodde på honom medan han åt hamburgare. Folk på sjukhuset tyckte nog också vi var intressanta som
    Rände i trappor med pauser där jag stod och pustade medan K fick massera min rygg. Men just då ville jag bara ha ut bebben och struntade i om folket stirrade ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trappor har jag testat, fick sammandragningar och lite molvärk, men det avtog direkt efteråt :-(.

      Radera