onsdag 9 maj 2012

En halvdag på Ikea och lite annat

Nyss hemkommen från Ikea. Jag är helt sanslöst trött och var därför till en början negativ till att åka någonstans. K brukar vara duktig på att peppa mig och påminna mig om att jag ofta brukar ångra mig framåt kvällen om jag bara är hemma i soffan typ. Jag är glad att han lyckades, så vi kom iväg till Ikea. Bauhaus får vänta till i morgon. Vi har haft några mysiga timmar där faktiskt. Brukar bli rätt svettig och irriterad annars, men nu var det så lite folk så det var najs. Syftet med att åka dit var att kolla och eventuellt köpa hyllor att ha på balkongen. Vi har en ful vägg där som vi vill göra nåt åt. Hyllor blev det :-). Ska bli kul att göra fint med lite blommor, ljus och lyktor så småningom. Kanske kryddor också. Som vanligt fick vi med oss lite smått och gott från Ikea som ljus, servetter och sånt. Åt även lunch där.

Nu är tvättmaskinen igång och vi sitter med varsin dator. Jag har fortfarande inte gjort Spotify-listan till BB så det måste jag göra idag. Sen ska jag läsa min Kepler-bok som jag äntligen kommit igång med. Jag var tvungen att börja om från början, hade glömt allt.

I går kväll trodde jag nästan att nåt skulle hända i magen. Började känna mig lite konstig och fick molande värk i ljumskarna ett par gånger med 15 minuters mellanrum. Men inget i ländryggen. Jag satte mig på pilatesbollen och sen gick det över.  Har inte känt nåt sen dess och det kunde lika bra vara foglossningen eller nåt för jag var himla stel igår efter att ha rört på mig för lite.

Annars är det mesta som vanligt. Har fått vidrig halsbränna och vaknade av det i natt. Inget hjälpte, inte ens att halvsitta upp och försöka sova, men det är lite bättre nu på dagen om jag inte ligger ner. En häl gör jätteont och det förstår jag inte varför, om det är för att jag är tyngre eller vad. K är gullig och masserar varje dag. Nu efter att ha gått mycket så bränner den som eld och det är lite svårt att stödja på den. Men det är småsaker, jag mår egentligen rätt bra idag.

Spotify-listan var det.............

Kram på er!



3 kommentarer:

  1. Härligt att ha saker att göra medan "man går och väntar". Tänk, snart är ni i mål!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det sätter igång snart för dig på riktigt.
    Tänker på dig.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag ser att du haft en bättre dag än mig, trots att jag är rätt nöjd med kollen de har på mig och skruttan.

    Jag såg på "Äntligen hemma" igår, och de gjorde något liknande, det blev jättefint, så det tycker jag ni ska satsa på.

    Tack för dina krya på dig hälsningar, de värmer.
    Jag är bättre, men ff lite off...

    Ha en fin kväll.
    Kramar/
    Luiza

    SvaraRadera