lördag 5 maj 2012

En trevlig lördag

Blää vad jag känner mig trött och tung. Jag börjar tro att det är en 5 kilos Skruttis där inne. Nästan alla rörelser Skruttis gör har börjat göra ont. Nu är det snart BF. Jag har gett upp om att föda tidigare som jag trodde jag skulle göra. Har ingen molvärk längre, men däremot sammandragningar ofta. En sak som är märklig är att jag får kraftiga sammandragningar så fort en vattenkran börjar rinna! Magen blir stenhård och spänd. Måste vara nåt som Skruttis reagerar på, eller? Nån rörelse som Skruttis gör som orsakar sammandragningen eller nåt. Jag vet inte. Det är bara lite underligt tycker jag.  Har fortfarande halsont och nu har jag fått torrhosta och är hes. Men det gör inget, bara jag inte får feber och blir svag, jag vill inte bli sjuk till förlossningen.

Vi har varit iväg hela dagen. Åt lunch ute och sen har vi kollat på lite grejer till uteplatsen och köpt en sängmobil till Skruttis. Appropå säng så fick jag tipset att lägga folie i sängen så katterna inte skulle vara där. Har testat det nu, men den lilla katten bryr sig inte utan försöker krypa in under foliet :-(. De är inte överdrivet intresserade av sängen, men lite. Och sängmobilen verkade de nyfikna på :-(. Men det ordnar sig, vi har ju dörr till sovrummet.

Efter vår shoppingtur så fikade vi hos K´s mamma. Kaffe och wienerbröd. Gott var det! Tyvärr blev det senare snabbmat till middag ute, kände att jag inte hade orkat vänta på att fixa mat hemma, var så otroligt hungrig och började t o m bli ilsken ;-). Jag måste lära mig att ha med en frukt i bilen.

Om vi hade plats så skulle jag vilja ha en sån här på uteplatsen:

Så mysig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar