onsdag 16 maj 2012

Sista besöket hos BM

Ingen bebis idag heller. Inte minsta antydan till förvärk eller värk. Tyvärr.

Vårt sista besök hos BM var idag. Lyssnade på hjärtljud som var 152. Vägde mig, mätte magen. Magen är nu 36 cm. BM kontaktade sös som meddelade att det är i v 41+3 som man får komma in och göra en undersökning och prata om igångsättning. I vårt fall ska vi dit på onsdag nästa vecka (enligt BF 12 maj). Men vi måste ringa på måndag och få en tid. Hade helst velat göra undersökningen nu på fredag eller måndag. Eftersom vi går efter BF 10 maj så känns onsdag väldigt sent för då har det gått 2 v. Flera har hört av sig denna vecka och undrar om det inte är på g. Nej....
Någon undrar VARFÖR det inte händer nåt. Ja, säg det...Jag vet inte vad jag ska svara. Det är trevligt att folk bryr sig tycker jag. Finns dock de som får det att låta som jag är onormal eller att nåt är fel.

Vi försöker tänka på annat som hur vi ska få det fint på uteplatsen och balkongen. Just nu är jag inte alls nöjd med uteplatsen. Där är bara ett bord, flera hopvikta stolar, en grill och en jätteful plastbox med dynor i. Hur trist som helst. Men det kommer bli fint sen.

Känner mig, om jag ska vara ärlig, lite nere, men det kanske beror på trötthet. Klockan är rätt mycket. Så jag säger godnatt.

4 kommentarer:

  1. Ja hur 17 ska man veta varför ingenting händer?
    Dumma frågor helt enkelt.
    Bebisen kommer när den är klar brukar jag svara.
    Känner igen mig BIG TIME i att vara nedstämd.
    Man längtar ju så förbaskat.
    But hang in there - he will be here soon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bara att stå ut med väntan...Hoppas du har rätt att det snart är dags.

      Kram!

      Radera
  2. Usch ja de dagar som man går över tiden blir man lite knasig i huvudet och man får knas på folk som frågar varför inget händer. Sry för att jag gjorde det igår. Vet ju hur mkt jag avskydde den frågan. Rätt som det är så det igång. Jag kände inget den kvällen jag gick och la mig för natten, och 4 timmar efter jag somnat så satte det igång. Trösta dig med tanken att snart och att det inte dröjer sååå vansinnigt länge till tills du är mamma och K är pappa:)))
    Stor kram vännen!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du får fråga om nåt har har hänt! Jag menade i inlägget att vissa frågar VARFÖR inget händer. Det är svårt att svara på. Önskar jag visste.

      Har hört fler som sagt att det oftast sätter igång på natten. Jag måste försöka lägga mig tidigare på kvällen ifall det blir så för mig så jag får lite sömn i sånt fall. Så var det med min molvärk, den kom också på natten.

      Stor kram tillbaka!

      Radera