måndag 21 maj 2012

Kvar på BB

Vilken underbar liten familj jag har. Skulle kunna spendera hela dagarna med att bara titta på vår lilla flicka och tala om för K vilken fantastisk man och pappa han är. Kärlek!!!!

Vi hade velat åka hem idag, men amningen funkar inte och dottern har gått ner en del i vikt. Hon är jättetrött och vill inte äta. Det är en jäkla hysteri kring det här och jag känner mig orolig. Vet inte hur många kvinnor som klämt på mina bröst de här dagarna för att visa hur jag ska ge henne mjölk med sked eller fingret. Alla BM har olika åsikter. Hennes blodsocker tar man prov på då och då. Det har varit ok hittills.

Det lutar åt att vi kommer hem först på onsdag :-(.  De vill se att hon inte går ner mer i vikt, hon var ju dessutom inte särskilt stor när hon föddes. Lika bra att veta att hon är ok innan vi åker.

Känns väldigt opersonligt att inte kalla henne vid namn, men vi har inget än. Det vi tänkte passar inte alls tycker vi.

2 kommentarer:

  1. Det där är jobbigt, alla BM som säger olika. Frustrerande! Som om det inte vore nog att amningen inte fungerar. Hoppas det kommer igång snart och att lillan börjar äta och går upp i vikt.

    Grattis ännu en gång!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt för er! Hade samma problem nu med min son o han hade lågt blodsocker o vi fick inte åka hem mm.
    Hoppas att du har mod nog att säga ifrån om det blir för jobbigt. Jag ville gärna amma båda mina barn men med Ludvig var det helt enkelt inte värt det. Alla stress o allt gråt. Hoppas att det löser sig så att mjölken kommer igång eller att du väljer att satsa på ersättning istället. Blir barn av dem ändå :)
    Kram!

    SvaraRadera