torsdag 3 maj 2012

Sista besöket hos barnmorskan?

På förmiddagen var vi hos barnmorskan. Jag trodde man gick varje vecka såhär på slutet, men vi fick en ny tid först om två veckor. Ändå går jag in i v 40 nu. Magen mätte 35 cm och hjärtljuden 152. Vikten, järn och blodsockret kollades inte, men blodtrycket och det var 90/60. Lågt som vanligt :-(. Hon sa att jag skulle räkna med att gå över tiden för det gör de flesta. Jag svarade att jag skulle vilja föda i helgen :-). Fick det vanliga tipsen som att vila mycket på dagen om nattsömnen inte är bra samt att ladda med kolhydrater.

På väg hem handlade vi lunch på ett favvoställe och tog med hem. För mig blev det Wallenbergare. Det är sååå gott tycker jag. Med potatismos, lingon och ärtor. Tillbringade sen ett par timmar på uteplatsen i solen innan det blev alldeles för varmt. Vi har inte fixat nåt på uteplatsen för i år ännu så inget parasoll heller.

Hade tänkt göra muffins med Center-godis (jag vet, det blir mest muffins nu för tiden, men det är så himla gott och bra att ta fram ur frysen), men jag somnade på sängen med katterna i stället.

Middagen har ätits och det blir nog som vanligt en väldigt lugn kväll.

Hoppas ni har haft en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Jag trodde också att man gick varje vecka när man nått v. 40. Det gjorde jag iaf, för att kolla blodtrycket och mäta magen.

    Muffins med Center godis, det lät gott! Skulle man kunna få receptet, tro? ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu finns receptet på bloggen :-).

      Kram

      Radera
  2. Jag var också hos bm idag. Fick en remiss till KS för ett tillväxtultraljud för jag ligger väldigt nära den nedre streckade linjen på mitt magmått. Tydligen ska man inte ha 32-33 cm i vecka 39...jaja allt är bra det VET jag. Jag tycker också att man borde få komma varje vecka.
    Jag tycker vi båda kan föda i helgen eller tidigast i början på nästa vecka.
    Sköt om dig nu och ät och vila mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att allt kommer att se bra ut på ultraljudet. Magmåttet verkar vara så olika. Vi får hålla tummarna och hoppas på att vi föder senast i början på nästa vecka! Synd att vi inte ska till samma sjukhus. Fast det vet man ju aldrig säkert i och för sig, det kan ju vara fullt.

      Sköt om dig du också och berätta hur det går på ultraljudet.

      Radera