tisdag 15 januari 2013

En jävla skitdag

Nu är både mina föräldrar och syskon arga på mig angående dopet. Faddrarna (brorsan och hans sambo) ville inte stå där framme med oss, men nu har jag tvingat dem. Föräldrar och syster är arga för att vi inte tänkt öppna presenterna där utan öppna hemma. Mamma har sagt att hon inte tänker närvara om vi inte har presentöppning, hon vill inte träffas förrens Skruttis fyller ett år och hon slängde sen på luren i örat på mig.

Nu har vi ändrat oss bara för dem. Igen är jag den där idioten som inte gör som jag vill när det gäller min familj.

Vilket jävla kul dop vi kommer få.....!!!! Eller hur?!!! Har lust att avboka alltihop.

4 kommentarer:

  1. Svårt att kommentera ett så personligt inlägg, men jag Örebro det utifrån mitt perspektiv. Extremt barnsligt beteende av din mamma! Jag blir förbluffad faktiskt! Slänga på luren i örat och hota med att inte vilja träffas... Se förbi det och agera bättre, mer moget och klokare själv! Och av alla dop jag varit på så nog står faddrarna med framme i kyrkan. Något annat är för mig och mång andra främmande. Har de tackat ja, så har de också accepterat dopakten och vad den innebär. Ofta läser ju också något fadder en text och kanske tänder dopljuset. Sist, men inte minst. Vad tråkigt för dig och er! Det är jobbigt med strul och energitjuvar, särskilt om det är ens familj. Trist, men föröka att inte bry dig om det! Fokusera på de dina! Vill inte de nära vara med så fullkomligt strunta i dem och satsa på din framtid. Din gubbe och din dotter. Kram från en som bara vill dig väl med dessa ord!

    SvaraRadera
  2. Allt kommer säkert bli bra när ni väl är där! [Men trist att behöva ändra på sig för att behaga andra.. :/ ] Jag håller iaf tummarna för att ni får en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Men, jag blir alldeles stum!! Ursäkta att jag säger det, men varför tycker de att de kan lägga sig i hur ni vill ha dopet för ert barn? Hade jag varit du hade jag också velat ställa in!

    Skickar styrekramar och hopp om att det är de som ändrar sig och ser till att det blir ett bra dop för er!!

    SvaraRadera
  4. Näe fy vad trist! Trist att andra vill styra över något som är meningen att vara er dag.
    Jag hade gjort som jag ville. Passade inte det så fick dom hålla sig borta.

    Styrkekramar

    SvaraRadera