måndag 14 januari 2013

Måndag

Här hade vi en halft kaosartad förmiddag. Telefonen ringer halv åtta på morgonen och det är hantverkarna som säger att de vill komma NU och lägga golvet. Jaha...kul att vi får veta det en minut innan. K har gått upp för att jobba hemifrån, men jag och Skruttis myser i sängen. Det tog ändå ett tag innan hantverkarna kom så vi hann kliva upp i alla fall. Ut med möbler från köket, få i mig frukost och Skruttis gröt (efter allt som sagts och skrivits om gröt så vill jag inte ge det mer fr o m i morgon. Vad ska jag ge i stället? Egen gröt?)

Efter att ha irrat runt och samlat ihop allt som skulle med till kompisen kom vi äntligen iväg. Innan dess försökte jag förresten få Skruttis att sova lite för natten till idag var hon igen vaken två timmar. Men hon ville inte sova.

Det var kul att träffa kompisen och hennes son L. Skruttis somnade i bilen dit så vi tog en promenad först. Sen åt vi världens godaste soppa som hon hade lagat och hembakat bröd. Bebisarna lekte, men Skruttis blev till slut lite smårädd för L för han ville gärna krypa till henne och dra henne hårt i håret och peta henne i ansiktet. Vi fikade och sen åkte vi hem.

Ikväll blir det tidigt i säng trots att ny säsong av Project Runway har börjat, för jag är helt slut efter några jobbiga telefonsamtal. De har tagit så mycket energi, men nu ska det rinna av mig och det är bara att gå vidare och inte göra nån stor grej av det.

En sista sak: nu har Skruttis börjat krypa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar