söndag 6 januari 2013

Samma färg eller inte? Behöver er hjälp!

Nu håller jag åter igen på att grubbla över färgval till dopet. Klänningen vi tänkt att Skruttis ska försöka komma i har ljusrosa band. Jag hade tänkt ha lila servetter och ljus. Eller ska vi ha lila band på klänningen också eller tvärtom, byta ut det andra mot ljusrosa????? Har ni haft något färgtema????? De jag har hört har haft det. Jag tycker det skulle vara fint med lila, är inte så mycket för ljusrosa egentligen.

Jag har dock  ev tänkt ha en lila klänning och blir det då fööööör mycket lila? Ja ni hör, jag är helknäpp som tänker på sånt här och gör en sån stor grej av det, ändå vill jag att det ska bli bra och då grubblar jag vidare....

Så nu behöver jag er hjälp igen.


3 kommentarer:

  1. Du beöver inte ha ljusrosa på dopklänningen. Min ena guddotter hade en mörk gammelrosa färg - otroligt vacker. Men det var ändå rosa. Många (kanske äldre?) tycker nog att det lila är för mycket åt det blå hållet (=pojke). Jag har ingen åsikt om det. Jag tycker inte man ska vara så rosa när det gäller flickor, men just när det är dop, så är det en tradition, på nåt sätt... ;) Min man hade kallat mig väldigt traditionsbunden och inte alls nytänkande... ;) hihihi...

    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Byt ut bandet på Skruttis klänning och kör lila rakt över. Enhetligt och genomtänkt tycker jag. Inte för mycket! Vi hade vita servetter och gammelrosa band på T dopklänning. Olika alltså, men fint.

    SvaraRadera
  3. Om du inte är särskilt förtjust i ljusrosa tycker jag att du skippar det helt. Köp ett ljuslila band till dopklänningen och kör på samma färgtema. Jag har gjort misstaget en gång, att byta ut färgen på en del saker inför brölloppet, mot färger jag inte är förtjust i, och det var något jag fick ångra sen och gör ff, haha.

    Så kör på din magkänsla och välj den färg du tycker om. Det blir inte för mycket om ni kör med ljus, servetter , band och din klänning, dessutom antar jag att ni bryter av med annan färg eller med vitt =).

    Kram

    SvaraRadera