tisdag 22 januari 2013

Jag är kvar....

...här framför datorn. Skruttis vaknade jätteförkyld i morse och med förhöjd temp på gränsen till feber. Hon sover nu och jag kollar efter en resa till maj. Funderar starkt på Mallorca pga den hyfsade flygtiden och vänner som varit nöjda som åkt dit med barn. Tyvärr är det slutsålt till det hotell vi vill till så det får bli något annat i sånt fall.

Sist skrev jag ju bara om dopet. Har väl inte hänt så mycket efter det. Söndagen var vi bara hemma, vi orkade inget annat om jag ska vara ärlig. Igår var vi på ett superbra bvc besök. Skruttis ligger precis på kurvan vad gäller vikten och det är skönt att hon går upp lite i alla fall. Vi kom överens om att Skruttis ska få mer mat med större bitar. Som smörgås med leverpastej, ärtor och majs. Makaroner också. Jag har ju varit lite nojjig över sånt eftersom hon inte har några tänder, men som sköterskan sa: hon tuggar ju inte med framtänderna. Sen pratade vi lite om vad vi ska göra om Skruttis sätter i halsen, bränner sig eller ramlar och slår i huvudet. Fick även en jättebra broschyr med en massa recept och tips på mat.

På kvällen grattade vi min systerson som fyllde år i söndags. I natt har vi vaknat hundra gånger då Skruttis tappade nappen, snorade och var småledsen. Det är himla fint ute idag, men hon är så förkyld och det är så kallt så jag tror vi kommer vara inne. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar