tisdag 1 januari 2013

Gårdagen och lite tankar kring 2013.

Hoppas ni hade en mysig nyårsafton. Det hade vi. Var som sagt hos vänner och åt en god middag. Sen blev det sällskapsspel och vips var klockan tolv. Tiden gick himla fort tycker jag. I efterhand kan jag tycka det hade varit "bättre" om vi hade varit hemma hos oss med vännerna för det var svårt att få Skruttis att komma till ro och sova där. Jag trodde hon skulle vakna av alla raketer för det var rätt många, men hon sov. Hela vägen hem var hon vaken. Det tog ändå lite tid att komma iväg plus att jag var döhungrig och behövde en hamburgare (kanske inte just en hamburgare, men det var det som kändes enklast just då...) så vi stannade till och köpte det också. Vid tvåtiden sov Skruttis sött i sin säng och vaknade glad vanlig tid i morse.

Själv vaknade jag på heeeelt fel sida och var allt annat än glad. Ingen vidare start på nya året. Jag var fruktansvärt trött, hungrig igen och allmänt irriterad. Det passar inte mig att lägga mig så sent, jag blir alltid grinig på morgonen då. Jag vill inte ge några nyårslöften längre (för jag håller dem aldrig!), men jag måste verkligen, verkligen ta tag i vissa saker, bland annat sömnen.

Jag hoppas vi alla får ett underbart år. För min del så vill jag att det ska bli ett år med förändringar. Jag har en del att jobba med på det personliga planet som måste bli bättre. Inga löften, men jag ska verkligen kämpa för dessa förändringar. Det är bara att ge sig sjutton på att det så ska jag väl lyckas :-).

K är ju ledig hela veckan och det är underbart. I morgon ska vi till kyrkan och kolla deras dopklänningar och sen ska vi till Lager 157. På torsdag ska jag och Skruttis till min kompis och fredagen har vi inga planer än. Dopet närmar sig så jag måste ju baka lite också och det innan nästa veckan för då ska antagligen golvet i köket rivas ut.

Näe, nu måste jag sätta fart, vi ska till min brorsa om en stund och jag har inte alls gjort mig i ordning.


2 kommentarer:

  1. Hoppas du finner styrka och mod till att förändra det du vill förändra med dig själv.
    Jag har också en del att ta itu med, inte minst mina humörssvängningar...
    Men det lovar jag mig själv varje år, och snart har jag glömt det...

    Hoppas vi alla får ett bra 2013.
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Humörssvängningar har jag också...Tycker dock det blivit bättre sedan Skruttis föddes. Det är jättesvårt och jobbigt med humörssvängningar tycker jag, hatar det. Blir framför allt ganska lätt deppig.

    Kram!

    SvaraRadera