fredag 25 januari 2013

När ska de ge sig....?

Dumma virus. Jag tycker de har besökt oss hela vintern och inte vill de försvinna heller. De får ge sig nu, tycker jag. Skruttis är fortfarande snorig och numera även rosslig och hostig. Pigg och glad är hon ändå och det är ju bra.

Jag är lite rastlös. Hade velat gå på babysång idag, men det går ju inte när sötis är dålig. Det är ofta så, när jag bestämt mig för att börja gå till Öpnna förskolan igen så blir någon av oss sjuka. Får ta nya tag efter hennes förkylning.

Har inga som helst planer för dagen mer än att jag skulle vilja köpa blommor. Rosor eller tulpaner. Är alltid lika kluven till att promenera när Skruttis är förkyld och det är såhär kallt, men bvc säger att de i princip aldrig avråder från frisk luft.Kanske blir en sväng till Ica efter vi ätit.

Sen är det en ny grej som oroar mig lite (jag oroar mig nästan jämt för nåt. Tyvärr). Den här gången handlar det om K. Det började med ett rött märke på benet ovanför knäet ungefär som har blivit större och som nu är som en stor lång knöl. Han var till läkaren i tisdags och läkaren visste inte vad det var. K frågade om det kunde vara en propp. Nej, det ser inte ut som det, fick han till svar. Den har blivit större under veckan och igår var han till en annan läkare. Jodå, det är en blodpropp! Ingen fara än, men om den blir större så måste han in akut. Han fick en salva och hjälper inte det blir det blodförtunnande. Vilken tur att han inte gav sig utan bokade ett nytt läkarbesök. Jag hoppas den försvinner nu så det inte blir något allvarligt av detta.

Nu väntar tvättmaskinen, känns som jag har en massa hushållsgöra innan Skruttis vaknar. Det är verkligen en ny vardag för både Skruttis och mig nu när hon kryper. Oj vad hon hittar på bus så fort jag vänder ryggen till. Sladdar och eluttag är tyvärr roligast. Säger jag "Aj aj" så skrattar hon högt och tittar på mig. Busungen ♥. Att jaga katterna är också kul, tycker hon, men inte de.....! Och jag tycker inte att jag hinner med något alls här hemma. Inte för att jag måste det, det går ju att fixa på kvällarna, men ibland blir jag trött på att det är så rörigt och tvättberget bara växer. Eller så är jag överbeskyddande och kollar för mycket vad Skruttis har för sig och därför blir det inget gjort.

Ha en fin fredag!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar