tisdag 29 januari 2013

Lite om vad som hänt här

De senaste dagarna har gått så himla fort. Särskilt helgen. Jag har haft några inlägg i huvudet som jag skulle få ner här, men har liksom inte blivit av. Inte så att vi haft så fullt upp, men ja, jag vet inte...

Både i fredags kväll och typ hela lördagen träffade vi Skruttis´farmor. Tanken var att vi skulle äta middag där i fredags, hjälpa henne att köra hem en micro i lördags, men så blev vi kvar på middag och fika i lördags också. Trevligt, men onyttigt, för vi åt semla. Och appropå det så "förstörde" dopet mitt nyttiga liv. Jag har ätit fikabröd och/eller godis varenda dag sedan dess!!!! Inte bra alls. Förjävla dåligt.  Nu är jag sockersugen jämt igen. Frysen har vi full av kakor, bullar och tårta. Och så är det alla dessa semlor....Älskar semlor. Suck!

Igår tog jag en tvåtimmars promenad och hamnade också i en blomsteraffär. Jag har fått lite dille på tulpaner så det blev en till bukett. Hittade även fantastiska doftljus, tallrikar och skålar där. Vi är ute efter något porslin att använda främst när vi har folk hemma på mat. Det här blir perfekt. Doftljusen skulle jag vilja ha allihopa, men de var inte så billiga så det blev inget alls.

Idag jobbar K hemifrån så vi lyxade till det med lunch på vår pizzeria. Dock blev det inte pizza utan fisk och räkor för min del. Jättegott var det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar