fredag 4 januari 2013

Rätt pigg ändå

Det verkar inte vara influensan jag fått. Men febern vill inte ge sig riktigt. Ibland känner jag mig döhängig och ibland rätt pigg. Tur det finns halstabletter säger jag bara.

Vi har inte gjort något särskilt alls idag, bara varit hemma och lekt och myst. Vi planerade i morse att en del skulle fixas här hemma, men det blev inte av. Vi har tagit en promenad och sen handlat mat också. Och appropå mat: Jag tänkte testa lite mat från 8 mån till Skruttis, men det är ju så stora bitar i dem! Hon har inga tänder än. Eller klarar hon bitarna ändå tro ??? Jag är livrädd för att hon ska sätta i halsen. Jag undrar när tänderna ska komma.

Skruttis ville sova redan vid 19-tiden och vägrade äta ersättning först. Det är ovanligt, hon brukar äta som mest då. Hon var så otroligt trött och somnade direkt jag la henne i sängen. Och då menar jag direkt. Får vara beredd på att hon vaknar minst en gång och vill äta i natt. Hur länge "ska" man fortsätta med ersättning förresten? Hur gör ni? Vi kanske ger henne för mycket sånt och för lite vanlig mat, jag vet inte. Måste ta upp detta med bvc nästa gång.

Ps Jag provade klänningen inför dopet. Såklart är den för liten nu. Helvete liksom. Fasen vad svårt det är med vikten, jag blir så trött på det.




1 kommentar:

  1. Jag/vi slutade med ersättning helt när Pyret var runt 10 månader. Då gick vi över till fullkornsvälling istället.
    Ang maten så tycker jag du kan mosa maten ordentligt innan du ger henne, om du vill gå över till 8-mån.maten.

    Önskar er en fortsatt trevlig helg!

    Kramar

    SvaraRadera