torsdag 17 januari 2013

Om sömn, oro, dopet och nervositet

Nu tänker jag gnälla igen. Om sömnen den här gången. Jag orkar inte riktigt med att Skruttis är vaken två timmar varje natt. Alltså klart jag orkar, men ni hajjar. Vad ska vi göra???? Hon är så pigg och go och glad och vill leka med gosedjuren och där ligger vi och vill liksom sova....Jag tycker det är skitjobbigt att sen vara trött hela dagen. Och då menar jag inte bara trött, utan TRÖTT. Längtar efter att vara pigg!!! Har provat att ändra tider både när hon lägger sig på kvällen och på dagen, men det funkar inte att ha någon rutin där just nu. Helt plötsligt vill hon sova vid 10 på förmiddagen och senare vid 13-14 tiden. Då blir hon trött vid 19 och sen vaknar hon 01. Är vaken till ca 03, somnar om i vår säng och vaknar igen vid 07. Ja,ja, förhoppningsvis sover hon hela nätterna snart igen, men just nu är det jobbigt.

Skruttis har verkligen börjat krypa nu...Hon är överallt. Helst vid soffbordet som har skitvassa kanter (ett runt glasbord). Hon är så supergullig när hon kryper och ser så stolt ut på nåt vis. Förutom oron att hon ska göra sig illa på nåt sätt, att hon ska försöka ställa sig upp och ramlar och en massa annat så oroar jag mig för hennes vikt. Hon åt bra ett tag, men nu äter hon lite igen. Som tur är har vi ju bvc-tid på måndag.

Idag har vi promenerat och varit och lämnat tillbaka en klänning och skor. Förutom det så bara varit hemma. Kläder har strukits och diverse listor har skrivits. Bland annat inköpslista för morgondagen då vi ska handla det sista som sallad, ost och smör.

Vad har vi mer gjort? Jo, jag har haft tråkiga telefonsamtal igen. Den här gången med brorsan. Gissa om vad?!! Japp, presentöppningen igen. Suck, när ska de sluta klaga på mig, hur mycket ska man tåla? 

Jag har fortfarande huvudvärk och magont har tillkommit. Jag är nervös inför dopet pga allt tjafs. Och för att Skruttis ska skrika under ceremonin. Jag vet att många gör det och det är inget särskilt med det, men det vore ändå trevligast om hon inte gjorde det.

Prästen sa förresten att dopet kommer ta 30-35 min. Är inte det länge? De dop jag varit på har varit 15-20. Vi sa att vi ville ha ett kort dop, men han tyckte inte vi skulle korta ner psalmerna utan sjunga hela.

Godnatt fina ni.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar