lördag 12 januari 2013

Fått en del gjort :-)

Helt otroligt, vi kom iväg i god tid idag! Vilket för oss nu för tiden innebär före lunch. Vi har varit iväg och köpt det vi kan inför dopet (som dricka, duk och sånt) och så himla skönt att det är gjort. Jag hatar att lämna allt till sista minuten. Och... jag hittade servetter som var både lila och rosa i ;-). Ljusen blev åt det mörkare rosa, det fanns ingen annan rosa och nu får det vara bra så. De matchar ju servetterna i alla fall om man ska vara så petig. (Jag fattar inte ens varför jag skriver om färgerna, jag är egentligen ingen petig person när det gäller sånt här. Helt plötsligt blev det här med dopet sån stor grej fastän det inte skulle bli det. Och nu är jag trött på det så nu ska det bli en liten grej igen!). Punkt slut om dopet förutom att vi också beställde tårtorna.

Sen har vi äntligen kollat runt och hört oss för angående bilstol till Skruttis. Jag har liksom trott att det är bråttom, att hon blivit för lång, men det har hon absolut inte fick jag veta idag. Hur som helst så fick vi höra att Britax Max-way är jättebra och det får bli en sån. Valet har stått mellan en sån, Britax Hi-Way och en Maxi Cosi mobi. Nu ska vi bara vänta på nåt pang-erbjudande ;-).

Ikväll ska vi bara mysa. K är jättehängig, stackarn. Han har varit såhär sen nån vecka innan jul och med febertoppar. Tog en massa prover i förrgår hos läkaren, bl a sköldkörteln.

Själv mår jag bättre än jag gjort på flera dagar, men väldigt trött. Kan bero på att Skruttis var vaken mellan  00-02.30 ungefär. Pigg och glad och bajsnödig var hon. Jag trodde hon skulle vara gnällig idag pga att hon var vaken så länge, men näe, hon har inte sagt ett gnällpip på hela dagen.

På Ica hade de förresten semlor. Jag ÄLSKAR semlor. När K frågade om vi skulle köpa så sa jag nej och faktiskt så höll jag det. Annars brukar jag ändra mig efter 3 sekunder och särskilt när det är helg. Då "kan man ju unna sig" brukar jag tänka. Men nej, det blir fruktsallad och vaniljkesella istället. Inte dönyttigt det heller, men det känns fräschare i alla fall. Jag är usel på att äta frukt förutom clementiner.

Kram ♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar