fredag 11 januari 2013

Känslig idag

Allt är egentligen rätt bra förutom hostan som jag är livrädd för att ha kvar under dopet nästa helg. Hur kul är det att stå där framme och hosta tills man nästan kräks eller att spinga ut för att hosta klart. Den bara måste vara borta tills dess.

Trots att det är en bra dag så är jag lite ledsen och nära till tårar hela tiden. Känslig och tårarna liksom bränner där bakom ögonen. Det är nog både pga ledsenheten, men också av lycka. När dopet är över skulle jag vilja stanna tiden, tiden går så fort just nu. Om en vecka är Skruttis åtta månader. Redan åtta månader!!! Även om jag inte ska börja jobba förrens i september så känns det så nära. Det är ju ett tag dit, jag vet. 

Hon sover just nu och jag saknar henne. Saknar henne när hon sover, samtidigt som det är skönt med egentid. Jag tycker det är så underbart att bara titta på henne när hon sover eller leker. När hon kramar sin snuttefilt och snarkar så sött. Eller när hon sitter på sin filt och undersöker alla leksaker, äter på dem och tittar i böckerna. När hon "pratar" och blir arg för att hon inte kan krypa. Gullungen!!!! ♥

Jag är förbannad över att ingen klänning passar, jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig till dopet. (Nu är det ju så att jag vill ha någon med lång eller 3/4 ärm, för annars fryser jag och jag vill inte ha kavaj eller kofta. Så jag är lite kräsen där. Den lila som jag skrivit om sitter faktiskt dåligt, men kanske det får bli den ändå. Eller så blir det en knallblå som också sitter dåligt...)Vad har hänt med min kropp egentligen? NÅN klänning brukar ju alltid passa, men inte nu. Jävla päronformade kropp.

Så sånt här humör är jag på. Lite blandat, lite upp och ner.


1 kommentar:

  1. Jobbigt ,det där, när ingenting passar...jag vet hur det känns.
    Och hoppas du slipper hostan, det är så jobbigt med hosta som aldrig ger med sig.

    Som svar på din kommentar, så äter/dricker jag allevos produkter nu, och tycker de är bra, men det är ju en smaksak. Provade itrims produkter för inte så länge sen, men det smakade faktiskt inte så bra. Visst inga av de där produkterna är särskilt goda, men om man nu ska jämföra så...

    Hoppas dagen slutar bättre än den började.
    Kramar

    SvaraRadera