fredag 23 september 2011

Crosstrainer eller motionscykel

Jag är jättesugen på att köpa en crosstrainer eller motionscykel. Det lutar mest åt det förstnämnda. Annars blir det att jag sitter igen. Sitter på kontoret, sitter på väg till och från jobbet...Känns som crosstrainern ger mer träning åt hela kroppen. Det kan väl inte vara nån fara att träna på en sån när man är gravid???

Nån som har en crosstrainer hemma och som kan tipsa om nån bra som inte tar alltför stor plats? Inte superdyr heller...

4 kommentarer:

  1. En cross helt klart! Mkt mer varierande än en cykel.
    klart du kan träna....men gör inget som gör ont. Leta på Blocket.se

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det går vägen den här gången för oss båda.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej där.
    Hittade hit genom en annan blogg och var tvungen att kika in.
    Har själv en ct hemma, och den är mycket bättre än motionscykel.
    Dessutom förbränner den mer kcal och man tränar efter prestation, så det är helt ofarligt =).

    Jag har en CT 650 "Extremefit". Jag fick den i julklapp förra året, och har använt den flitigt. Den är inte för stor och vad jag förstog, var den inte så dyr heller =).
    Satsa helt klart på en CT, det är mer värt, och som du säger själv, ger den träning på ett annat sätt i och med att du rör mer på alla kroppsdelar =)!

    Ha en fin söndag.
    Kram
    Luiza

    SvaraRadera
  4. Suz och Luiza: tack för tips om en CT! Kram

    Ofrivilligt barnlösa: Jag hoppas också att det går vägen för oss, håller tummarna för dig! Kram

    SvaraRadera