lördag 3 september 2011

Hemma igen

Först vill jag tacka för alla kommentarer och tack för att ni tror på mitt plus, det värmer och det ger mig hopp!

Den här dagen (och även de sista som ni märkt) har varit en känsloslam berg- och dalbana. I morse var jag jätteledsen för det brunröda hade blivit rosarött. Men efter det så har det inte kommit nåt mer. Jag har dock inte fått tillbaka några symtom och hela min kropp är förändrad, framför allt är jag inte sådär svullen som jag brukar vara innan mens. Svullnaden brukar avta när mensen sätter igång. Jag har min vanliga mensvärk men något minskad än vad jag normalt har, är lättirriterad, känslig och sötsugen! Jag hade tänkt ta ett test nu när jag kom hem, men nån måtta får det vara, det får vänta till i morgon bitti. Förbereder mig på att det är ett missfall även om jag vet att många har blödningar. Det är just att ALLA symtom försvann samtidigt som jag nu tycker är helskumt. Jag har börjat tänka att det inte är ett utomkveds, jag kan väl för sjutton inte få det TRE gånger inom loppet av två år, försöker jag peppa mig med....

Jag tog Crinone i morse också. Hade först tänkt att låta bli, men vågar inte. Är det så att mensen inte kommer igång när man tar Crinone? Min dr sa ju nåt sånt, att den brukar komma efter tre dagar när man slutat med den. Är det därför jag bara fått lite blödning och inte mens? Förhindrar Crinone att en riktig blödning startar? I sånt fall blir jag less. Det betyder ju att min lilla blödning egentligen kan vara en stor.

När jag satt på flyget så hade jag två inlägg formulerade i mitt huvud. Nu får jag inte ner nåt av det här. Jag var så himla ledsen på resan hem. Grät till och med. Jag har hittills inte klarat av att gråta bland folk, men nu gick det inte att hejda. Det var bara en kort stund, några minuter, men ändå. Det är lång tid för att vara jag. Allt kändes så hopplöst, allt det här med barnlösheten och ivf. Kom fram till att vårt nästa försök i sånt fall blir i oktober. Jag antar att man inte kan göra FET efter ett missfall. Sen läste jag ut en jättebra bok. Tur jag hade den där boken, annars hade jag väl suttit där med mina negativa tankar i fyra timmar.


1 kommentar:

  1. Hörrö det är ju inte säkert det är mf. Kan det inte vara så att symtomen kommer och går? Jag tror på ett +. Blödningar kan man ju ha ändå. Kram och välokommen hem!! När är det jobbdags?

    SvaraRadera